mg
Ze względu na duże zainteresowanie tym przedsięwzięciem, otwarcie ofert zostało przesunięte na jutro.
Przypomnijmy, postępowanie przetargowe ma wyłonić firmę, która zajmie się przebudową i utrzymaniem dwunastokilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej 342 od granic administracyjnych miasta Wrocławia do ronda w Obornikach Śląskich krzyżującego się z drogą wojewódzką nr 340.
Zgodnie z przewidywaniami, umowa z partnerem prywatnym zostanie podpisana jeszcze w 2011 roku, a przebudowa drogi wojewódzkiej nr 342 zakończy się w 2012 roku. Kontrakt z partnerem prywatnym (firma bądź konsorcjum firm) zostanie podpisany na 12 lat. W tym czasie firma będzie pobierać ryczałtowe wynagrodzenie za przebudowę i utrzymanie dróg wojewódzkich w wymaganym standardzie letnim i zimowym.
Planowana płatność za przebudowę dróg wojewódzkich nastąpi w kwartalnych równych ratach w czasie trwania kontraktu, począwszy od 2013 roku, czyli po zakończeniu robót budowlanych. Zgodnie z założeniami, ostatnia rata będzie płatna najpóźniej miesiąc po wygaśnięciu umowy. Taki system płatności ma pozwolić wykonawcy robót budowlanych na pokrycie poniesionych kosztów własnych oraz innych zaciągniętych zobowiązań, niezbędnych do realizacji przedsięwzięcia.
Planowana płatność za utrzymanie dróg wojewódzkich - zakłada się płatność kwartalną, przy czym pierwsza rata, będzie płacona od 2012 roku. Rata za utrzymanie pozwoli wykonawcy sfinansować koszty bieżącego letniego i zimowego utrzymania, zgodnie ze specyfikacją przygotowaną przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei.