Partner serwisu
Drogi i autostrady

PPP na rozbudowę i utrzymanie dróg wojewódzkich w całym Dolnośląskiem?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

mg

Data publikacji:
25-08-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
PPP na rozbudowę i utrzymanie dróg wojewódzkich w całym Dolnośląskiem?
Grafika: DSDiK
Województwo dolnośląskie jest w trakcie procedury przetargowej dotyczącej planowanego partnerstwa publiczno-prywatnego na rozbudowę i utrzymanie drogi wojewódzkiej nr 342. Jak się okazuje, przedsięwzięcie to ma być jedynie pierwszym krokiem w planach regionu.

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu rozpisał właśnie przetarg na wykonanie projektu programu przebudowy i utrzymania dróg wojewódzkich realizowany na terenie Dolnego Śląska w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Dokument ma powstać do 20 grudnia 2012 r. Otwarcie ofert nastąpi 1 września.

Obecnie w zarządzie DSDiK znajduje się 2323 km dróg wojewódzkich. Jako cel opracowania SIWZ przetargowe określają zbadanie, czy program przebudowy i utrzymania dróg wojewódzkich realizowany na terenie Dolnego Śląska w formule PPP jest zasadny i przyniesie województwu „wymierne korzyści”. Wykonanie przedmiotu przetargu zakłada także przygotowani dokumentacji przetargowej dla zamówienia wraz z projektem umowy oraz doradztwo wykonawcy na etapie konsultacji z partnerem prywatnym, polegające na udzielaniu odpowiedzi potencjalnym wykonawcom biorącym udział w postępowaniu przetargowym.

Projekt zakłada, że zostanie zawarty kontrakt wieloletni (na 12 lat) z partnerem prywatnym, polegający na ryczaltowym wynagrodzeniu za przebudowę i utrzymanie dróg wojewódzkich w wymaganym standardzie letnim i zimowym. Partner prywatny obsługiwać będzie dany odcinek drogi lub obszar obejmujący kilka odcinków dróg wojewódzkich w zakresie przebudowy, a następnie całorocznego letniego i zimowego utrzymania. Rozpoczęcie procedury przetargowej na realizację przedsięwzięcia planowane jest na początek 2012 r. Planowana płatność za przebudowę dróg wojewódzkich ma nastąpić w kwartalnych równych ratach w czasie trwania kontraktu, począwszy od 2013 r., tzn. po zakończeniu robót budowlanych. Pierwsza rata wypłacona będzie do 15 dnia kalendarzowego pierwszego miesiąca kwartału następującego po kwartale w którym zakończono przebudowę. Zakłada się, że ostatnia rata płatna będzie nie później niż miesiąc po wygaśnięciu umowy. Raty te pozwolą wykonawcy robót budowlanych na sfinansowanie dotychczas poniesionych kosztów własnych oraz innych zaciągniętych, uzasadnionych dodatkowych zobowiązań, niezbędnych do realizacji przedsięwzięcia. Natomiast planowana płatność za utrzymanie dróg wojewódzkich będzie kwartalna, przy czym pierwsza rata, począwszy od 2012 r., płatna będzie do zakończeniu kwartału do 15 dnia kalendarzowego pierwszego miesiąca nowego kwartału, w terminie 21 dni od dostarczenia prawidłowo wystawionej faktury za kwartał poprzedni. Z kolei ostatnia rata płatna będzie nie później niż miesiąc po wygaśnięciu umowy. Raty nie będą waloryzowane o wskaźnik inflacji.

DSDiK rozpisał niedawno przetarg na rozbudowę i utrzymanie DW nr 342 w formule PPP, które zapewne będą swoistym „poligonem doświadczalnym” dla podobnych przedsięwzięć obejmujących resztę dróg wojewódzkich w regionie. – W poniedziałek zamknęliśmy napływ ofert w tym postępowaniu – tłumaczy Jakub Świebocki z UMWD. – Teraz komisja przetargowa w Dolnośląskiej Służbie Dróg i Kolei przez tydzień będzie badać te zgłoszenia, które zostały złożone – podaje. Przyjrzy się ona im pod względem tego, czy podmioty podołają zamówieniu w sensie technicznym i finansowym. – Po tygodniu okaże się, które zostały przez nas zaakceptowane – podaje Świebocki. Komisja przetargowa wskaże odpowiednie podmioty w przyszłym tygodniu. Następnie wybrane firmy będą miały kolejne 2 tygodnie na składanie ostatecznych, wiążących ofert. Dopiero wówczas lista spółek zainteresowanych współpracą z Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego związaną z przebudową i bieżącym utrzymaniem drogi krajowej nr 342 zostanie podana do publicznej wiadomości.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

S7 Myślenice – Kraków. GDDKiA rusza z przetargiem na studium

Drogi i autostrady

Suwałki rozbudują ulice E. Plater i Sikorskiego

Drogi i autostrady

Suwałki rozbudują ulice E. Plater i Sikorskiego

Przemysław Farsewicz 17 maja 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

S7 Myślenice – Kraków. GDDKiA rusza z przetargiem na studium

Drogi i autostrady

Suwałki rozbudują ulice E. Plater i Sikorskiego

Drogi i autostrady

Suwałki rozbudują ulice E. Plater i Sikorskiego

Przemysław Farsewicz 17 maja 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5