Partner serwisu
Drogi i autostrady

Prezydent Olsztyna: Obwodnicowy zegar nie doszedł do dramatycznego końca

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
12-03-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Prezydent Olsztyna: Obwodnicowy zegar nie doszedł do dramatycznego końca
Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna / fot. grzymowicz.pl
Data 10 marca krążyła jak widmo nad olsztyńską obwodnicą. Tego dnia wygasłaby decyzja środowiskowa, lecz na szczęście GDDKiA w Olsztynie została zapewniona o otrzymaniu 10 mln zł oraz zapowiedziała wystąpienie o zgodę na budowę obwodnicy. – To była też końcowa data na naszym „obwodnicowym” zegarze – pisze na swoim blogu prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz.

– 10 marca, o ile nie zostałby złożony wniosek ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) na budowę obwodnicy, straciłoby ważność pozwolenie środowiskowe. Znaczyło to tyle, że całą procedurę uzgodnień i konsultacji do projektu trzeba by zaczynać od nowa, czyli ponownie stanęlibyśmy na starcie „obwodnicowych” bojów. Patrząc, ile czasu zabrało to w przypadku istniejącego projektu, należy sądzić, że budowa obwodnicy odwlekłaby się do wiecznego „kiedyś” – komentuje prezydent.

– Na szczęście pojawiły się informacje, na podstawie których można sądzić, że nasz zegar nie doszedł do dramatycznego końca. 25 lutego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła odpowiedni wniosek do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego. Czy tym samym została uratowana budowa obwodnicy? Zapewne można by się przychylić do takiego poglądu – tak przynajmniej sądzą co ważniejsi politycy rządzącej koalicji – gdyby nie przysłowiowa łyżka dziegciu w tej optymistycznej beczce miodu – zauważa Grzymowicz.

Prezydent Olsztyna przypomina, że według ostatniej opinii Tadeusza Jarmuziewicza, wiceministra transportu, w kolejnych latach priorytetem będą autostrady i drogi szybkiego ruchu, natomiast obwodnice miast zaczekają na „lepsze jutro”.

– Mimo to, jestem optymistą i mam nadzieję, że głosy i protesty mieszkańców miast – także tak donośne i jednoznaczne, jak nasze – dotrą do świadomości pana wiceministra i zrozumie on, że priorytety polityki komunikacyjnej powinny być ustawione nieco inaczej. Kluczowym jest rozwiązanie newralgicznych problemów komunikacyjnych – a są nimi właśnie obwodnice! – oznajmia prezydent.

Według Grzymowicza nie chodzi o to, by szybko dojechać do zakorkowanych miast, w których grzęźnie się przez wiele godzin, lecz o to, by ominąć je, nawet, gdy w pierwszej fazie budowy sieci drogowej, należałoby dojechać wolniej do miast drogami, które je łączą.

– Jedno jest pewne – w sprawie obwodnicy jako mieszkańcy daliśmy wyraz naszej determinacji i woli walki oraz pokazaliśmy, że są cele, które nas integrują, pomimo naturalnych różnic w poglądach na wiele codziennych problemów. Za to wszystkim olsztynianom dziękuję i obiecuję, że sprawę obwodnicy będziemy systematycznie monitorować, by jej budowa znów nie skończyła się tylko na deklaracjach. A na razie, cieszmy się z tego, co już uzyskaliśmy, chociaż na świętowanie zakończenia dzieła przyjdzie nam chyba jeszcze trochę poczekać – pisze prezydent Grzymowicz na swoim blogu.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Drogi i autostrady

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Edyta Wsół 17 października 2014

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Drogi i autostrady

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Rynek Infrastruktury 15 września 2014

Budowa obwodnicy Inowrocławia: Oferta konsorcjum Mirbudu najkorzystniejsza

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Drogi i autostrady

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Edyta Wsół 17 października 2014

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Drogi i autostrady

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Rynek Infrastruktury 15 września 2014

Budowa obwodnicy Inowrocławia: Oferta konsorcjum Mirbudu najkorzystniejsza

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5