Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Rondo Milenijne w Kędzierzynie-Koźlu do modernizacji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
Balzola Polska

Data publikacji:
25-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
25-11-2024
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Rondo Milenijne w Kędzierzynie-Koźlu do modernizacji
fot. Google Street View
Samorząd województwa opolskiego przymierza się do rozbudowy Ronda Milenijnego w Kędzierzynie-Koźlu, stanowiącego wąskie gardło w układzie komunikacyjnym miasta. W tym celu Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu ogłosił przetarg na opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego dla inwestycji.

Rondo Milenijne to jeden z kluczowych elementów układu drogowego w liczącym blisko 52 tys. mieszkańców Kędzierzynie-Koźlu. Łączą się tu droga krajowa nr 40 oraz droga wojewódzka nr 408 i droga wojewódzka nr 423. Z uwagi na bardzo duży ruch pojazdów notorycznie tworzą się tu korki samochodowe, dlatego rondo stanowi tyleż newralgiczny element układu komunikacyjnego miasta, co wąskie gardło, wpływające negatywnie na bezpieczeństwo i płynność ruchu drogowego. W roku 2020, w którym z racji lockdownów aktywność gospodarcza i społeczna była obniżona, średnie dobowe natężenie ruchu na poszczególnych wlotach do rzeczonego skrzyżowania wynosiło od 8,2 tys. do nawet 14,3 tys. pojazdów. Dlatego samorząd województwa opolskiego przymierza się do rozbudowy tego kluczowego skrzyżowania.


OpenStreetMap

Perspektywa realizacji inwestycji nie jest bliska. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu ogłosił jednak przetarg na opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego dla zadania wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, czyli tzw. decyzji ZRID. Wybrany wykonawca będzie również zobowiązany do wsparcia wojewódzkiej administracji drogowej na etapie przetargu na realizację robót budowlanych w postaci udzielania wyjaśnień i odpowiedzi oferentom, a także za wykonywanie usługi nadzoru autorskiego w oparciu o sporządzoną dokumentację projektową, gdy wybrany wykonawca wejdzie na plac budowy.

Jak czytamy w opisie zamówienia, które dziś zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, w ramach inwestycji Rondo Milenijne stanie się rondem turbinowym. W obrębie połączenia DK nr 40, DW nr 408 i DW nr 423 powstanie także węzeł drogowy częściowo bezkolizyjny oraz obiekt mostowy o konstrukcji łukowej (estakada w ciągu DK nr 40). Zakres opracowania obejmie także infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów, mury oporowe, rozbudowę fragmentów DK nr 40 (wraz z budową wydzielonych pasów włączenia i wyłączenia) i DW nr 408, przebudowę istniejących zjazdów oraz budowę nowych łącznic do DW nr 408 i DW nr 423. Wykonawca zaprojektuje ponadto system odwodnienia, oświetlenia drogowe, kanał technologiczny, oznakowanie poziome i pionowe oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska.

Podobnie jak w przypadku większości przetargów drogowych w Polsce, także w tym przypadku głównym kryterium oceny ofert będzie oczywiście cena. Z tego tytułu potencjalni wykonawcy będą mogli uzyskać maksymalnie 60% punktów. Zamawiający przewidział także dwa kryteria pozacenowe, dotyczące doświadczenia zawodowego projektantów branży drogowej i mostowej. W każdym przypadku możliwe będzie przyznanie z tego tytułu maksymalnie 20% punktów. Oferty będzie można składać do 14 stycznia do godziny 10:00. Ich otwarcie nastąpi dwa kwadranse później. Całe zamówienie powinno zostać zrealizowane do 11 sierpnia 2028 roku.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Laude zwiększa ruch w Sosnowcu

Intermodal i logistyka

Laude zwiększa ruch w Sosnowcu

Forhang - Silesia Strategie Komunikacyjne 28 listopada 2024

DHL eCommerce Polska zacieśnia współpracę z Allegro

Intermodal i logistyka

Olsztyn z umową na finansowanie ul. Nowobałtyckiej

Drogi i autostrady

Olsztyn z umową na finansowanie ul. Nowobałtyckiej

Przemysław Farsewicz 28 listopada 2024

Zobacz również:

Olsztyn z umową na finansowanie ul. Nowobałtyckiej

Drogi i autostrady

Olsztyn z umową na finansowanie ul. Nowobałtyckiej

Przemysław Farsewicz 28 listopada 2024

Projektant rozbudowy drogi wojewódzkiej pod Radomiem poszukiwany

Drogi i autostrady

Jest przetarg na projekt remontu mostu nad Pilicą w Sulejowie

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Laude zwiększa ruch w Sosnowcu

Intermodal i logistyka

Laude zwiększa ruch w Sosnowcu

Forhang - Silesia Strategie Komunikacyjne 28 listopada 2024

DHL eCommerce Polska zacieśnia współpracę z Allegro

Intermodal i logistyka

Olsztyn z umową na finansowanie ul. Nowobałtyckiej

Drogi i autostrady

Olsztyn z umową na finansowanie ul. Nowobałtyckiej

Przemysław Farsewicz 28 listopada 2024

Zobacz również:

Olsztyn z umową na finansowanie ul. Nowobałtyckiej

Drogi i autostrady

Olsztyn z umową na finansowanie ul. Nowobałtyckiej

Przemysław Farsewicz 28 listopada 2024

Projektant rozbudowy drogi wojewódzkiej pod Radomiem poszukiwany

Drogi i autostrady

Jest przetarg na projekt remontu mostu nad Pilicą w Sulejowie

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5