Partner serwisu
Drogi i autostrady

Rozbudowa A4 Wrocław-Legnica. „Stary ślad to marnotrawstwo publicznych pieniędzy”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
04-06-2023
Ostatnia modyfikacja:
31-05-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Rozbudowa A4 Wrocław-Legnica. „Stary ślad to marnotrawstwo publicznych pieniędzy”
fot. GDDKiA
Jeśli 6 pasów ma być tańsze od 10 pasów ruchu o 15%, a nie o blisko 50%, to rozwiązanie jest marnotrawieniem publicznych pieniędzy – ocenił poseł Krzysztof Śmiszek w nawiązaniu do planowanej rozbudowy A4 na odcinku Legnica Południe-Wrocław Wschód.

Zadanie jest na etapie opracowywania studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej i programem funkcjonalno-użytkowym.

Wstępnie wybrany został tzw. wariant pierwszy, który zakłada, że inwestycja zostałaby poprowadzona po starym śladzie. Przeciwko takiemu rozwiązaniu protestuje m.in. poseł Krzysztof Śmiszek, który zauważył, że rozbudowa starego śladu ma być tylko o 15% tańsza niż budowa najdroższego spośród wariantów tzw. nowego śladu.

– Rozbudowa starego śladu oznacza jednak, że w rejonie między Kostomłotami a Wrocławiem będzie 6 pasów ruchu: 4 z dotychczasowej autostrady i 2 nowe, bez żadnej drogi alternatywnej w razie ewentualnego wypadku czy awarii. Budowa jakiegokolwiek nowego wariantu oznacza, że w tym rejonie będzie 10 pasów ruchu: 6 nowych i 4 dotychczasowe, które staną się alternatywą w przypadku ewentualnej awarii – wylicza parlamentarzysta, który napisał w tej sprawie interpelację do ministra infrastruktury.

Śmiszek ocenił, że „jeśli 6 pasów ma być tańsze od 10 pasów ruchu o 15%, a nie o blisko 50%, to rozwiązanie jest marnotrawieniem publicznych pieniędzy”.

Z tymi uwagami nie zgadza się Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury. – Inwestycję uznano za efektywną ekonomicznie, a jej realizację opłacalną ze społeczno-gospodarczego punktu widzenia. Rozbudowa autostrady A4 przyczyni się także do wygenerowania korzyści społeczno-ekonomicznych – ocenił i dodał, że „korzyści ekonomiczne dla wszystkich wariantów inwestycyjnych są większe od kosztów związanych z realizacją projektu”.

Weber dodał, że „zaprezentowane warianty rozbudowy autostrady A4 wynikają z wieloletniego, rzetelnego procesu dokumentacyjno-planistycznego, który odbywał się na etapie studium korytarzowego i odbywa się na obecnym etapie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego”. Jego zdaniem wszystko odbywa się przy „zapewnieniu procesu konsultacji z bezpośrednio zainteresowanymi samorządami, społecznościami lokalnymi oraz przedsiębiorcami”.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zaprojektowano kolejny odcinek S17

Drogi i autostrady

Zaprojektowano kolejny odcinek S17

Damian Kelman 30 września 2025

Zmiany na budowanej obwodnicy Wąchocka

Drogi i autostrady

Zmiany na budowanej obwodnicy Wąchocka

Damian Kelman 30 września 2025

Poprawia się dojazd do A2 z Sieradza

Drogi i autostrady

Poprawia się dojazd do A2 z Sieradza

Damian Kelman 28 września 2025

Zobacz również:

Wyrok KIO ws. węzła na A4

Drogi i autostrady

Wyrok KIO ws. węzła na A4

Damian Kelman 28 sierpnia 2025

A4. Unieważniono przetarg na projekt poprawy BRD

Drogi i autostrady

A4. Unieważniono przetarg na projekt poprawy BRD

Damian Kelman 28 sierpnia 2025

A4. Mało chętnych na projekty remontów obiektów inżynierskich

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zaprojektowano kolejny odcinek S17

Drogi i autostrady

Zaprojektowano kolejny odcinek S17

Damian Kelman 30 września 2025

Zmiany na budowanej obwodnicy Wąchocka

Drogi i autostrady

Zmiany na budowanej obwodnicy Wąchocka

Damian Kelman 30 września 2025

Poprawia się dojazd do A2 z Sieradza

Drogi i autostrady

Poprawia się dojazd do A2 z Sieradza

Damian Kelman 28 września 2025

Zobacz również:

Wyrok KIO ws. węzła na A4

Drogi i autostrady

Wyrok KIO ws. węzła na A4

Damian Kelman 28 sierpnia 2025

A4. Unieważniono przetarg na projekt poprawy BRD

Drogi i autostrady

A4. Unieważniono przetarg na projekt poprawy BRD

Damian Kelman 28 sierpnia 2025

A4. Mało chętnych na projekty remontów obiektów inżynierskich

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij