Partner serwisu
Drogi i autostrady

Rynasiewicz: Łódzka A1 gotowa za dwa lata

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
30-05-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Rynasiewicz: Łódzka A1 gotowa za dwa lata
fot. Marinela, sxc.hu
Na czerwiec 2016 roku zaplanowano zakończenie budowy łódzkiego odcinka autostrady A1 łączącej Stryków i Tuszyn – wynika z informacji przekazanych posłom przez Zbigniewa Rynasiewicza, wiceministra infrastruktury i rozwoju.

Łódzki odcinek A1 powstaje zbyt późno?

O budowę autostrady A1 pytał w sejmie poseł SLD Dariusz Joński. Przypomniał, że Łódź stanowi najbardziej zakorkowane miasto w Polsce, do czego przyczynia się ruch tranzytowy. Odkorkowaniu miasta miała służyć budowa ringu autostradowego, na który składać się mają drogi S14 i S8 oraz A1 i A2.

Aktualnie Łódź posiada północną i południową część ringu, natomiast poseł Joński, wyrażając wolę mieszkańców województwa łódzkiego, domagał się informacji o tym, kiedy do użytku zostanie oddany odcinek autostrady A1 po wschodniej stronie Łodzi.
– Domagamy się tego z uwagi na to, ze A1 jest budowana od kilku lat. Bez tego odcinka ulice Lodzi są masakrowanie nieustannie przez kawalkady ciężarówek. Ten odcinek powinien być budowany jako jeden z pierwszych, a nie ostatnich – tłumaczył poseł.

Wiceminister Zbigniew Rynasiewicz stwierdził, że, patrząc na przebieg autostrad A1 i A2 w Polsce, Łódź pozostaje jednak najlepiej skomunikowanym miastem w Polsce i jest w dobrej sytuacji.

A1 czeka na wykonawcę

Przypomniał, że na dzień 18 maja tego roku, zaawansowanie rzeczowe na budowie łódzkiego odcinka A1 to 10 procent, natomiast finansowe to 11 procent. 6 lutego ogłoszono przetarg na dokończenie budowy po konsorcjum Polimeksu-Mostostalu.

– Aby to zadanie było sprawnie wykonane, ten odcinek o długości 37 km podzielono na trzy odcinki realizacyjne. Zgodnie z warunkami przetargu przewidywany czas realizacji zadania to 22 miesiące. Planowane zakończenie realizacji zadania to czerwiec 2016 roku – poinformował wiceminister.

Rynasiewicz uspokoił, że inwestycja nie jest dofinansowana ze środków unijnych, więc nie ma zagrożenia ich ewentualnej utraty. – Inwestycja będzie realizowana z wykorzystaniem finansowania krajowego – dodał.

Od PPP po system tradycyjny

Pierwotnie odcinek A1 ze Strykowa do Pyrzowic miał powstać w systemie PPP, jednak konsorcjum Autostrada Południe, z którym podpisano w 2009 roku umowę, nie zdołała w przewidywanym terminie zapewnić finansowania inwestycji, więc umowa wygasła.

Wówczas postanowiono, że ten odcinek autostrady A1 powstanie w systemie tradycyjnym, gdzie inwestorem będzie GDDKiA. Odcinek był realizowany w systemie „projektuj i buduj”. Jednak na początku 2014 roku konsorcjum Polimeksu-Mostostalu i Doprastavu odstąpiło od umowy.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Intercor buduje dla GDDKiA drogi za blisko 10 mld zł!

Biznes i przemysł

Intercor buduje dla GDDKiA drogi za blisko 10 mld zł!

Elżbieta Pałys 16 września 2023

Nie będzie bezpośrednich pociągów z Katowic na lotnisko Pyrzowice

Intermodal i logistyka

Setki milionów złotych na autobusy i tramwaje w Polsce Wschodniej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Intercor buduje dla GDDKiA drogi za blisko 10 mld zł!

Biznes i przemysł

Intercor buduje dla GDDKiA drogi za blisko 10 mld zł!

Elżbieta Pałys 16 września 2023

Nie będzie bezpośrednich pociągów z Katowic na lotnisko Pyrzowice

Intermodal i logistyka

Setki milionów złotych na autobusy i tramwaje w Polsce Wschodniej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5