Rynek Infrastruktury
Wśród najważniejszych kierunków interwencji, jakie przewidziano w SRT roku znajduje się budowa obwodnic drogowych w miejscach najbardziej obciążonych ruchem, co pozwoli wyprowadzić z nich ruch tranzytowy.
W strategii przeprowadzono analizę SWOT dla transportu w Polsce. Wśród słabych stron infrastruktury wymieniono występowanie wąskich gardeł i brakujących ogniw w sieci. Jako szansę na rozwiązanie między innymi tego problemu wskazano poparcie społeczne dla budowy obwodnic miast i miejscowości, które leżą w obrębie sieci o znaczeniu międzynarodowym i krajowym.
Niestety, wciąż istnieje wiele zagrożeń dla rozwoju infrastruktury. Jest to między innymi przedłużający się kryzys gospodarczy Europie związany ze zmniejszeniem współfinansowania projektów infrastrukturalnych z budżetu UE.
W strategii oszacowano, że do 2020 roku w Polsce długość autostrad będzie wynosić około 2000 km, a dróg ekspresowych około 5300 km. W sumie w kraju będzie około 7300 km dróg o najwyższym standardzie.
Strategia Rozwoju Transportu do 2020 roku przewiduje, że nowe odcinki dróg o najwyższym standardzie będą powstawały z wykorzystaniem w miarę możliwości formuły partnerstwa publiczno-prywatnego. Ponadto, prawidłowe funkcjonowanie transportu drogowego wymagać będzie zapewnienia utrzymania stanu technicznego dróg na dobrym poziomie, zapewnienia poprawy stanu bezpieczeństwa ruchu oraz usprawnienia metod zarządzania ruchem drogowym.
Poza budową najbardziej potrzebnych obwodnic, do priorytetów rządu do 2020 roku należeć będzie rozbudowa systemu autostrad i dróg ekspresowych, rozwijanie dróg lokalnych i ich połączeń z siecią dróg krajowych i wojewódzkich, rozwój infrastruktury bezpieczeństwa drogowego oraz rozwój infrastruktury innowacyjnych rozwiązań technologicznych optymalizujących przepływ potoków ruchu.