Rynek Infrastruktury
Kosztorys Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie zakładał, że inwestycja pochłonie 35 mln zł, lecz dzięki wybraniu oferty Skanska udało się zaoszczędzić 8 mln zł. Te środki będą przeznaczone na inne drogowe przedsięwzięcia w mieście.
Dokumenty po rozstrzygnięciu przetargu zostały wysłane do Urzędu Zamówień Publicznych. Kontrola powinna zakończyć się we wrześniu i wówczas zostanie podpisana umowa z wykonawcą. Na początku Skanska opracuje dokumentację dla inwestycji, która będzie gotowa pod koniec roku.
Prace przy przebudowie alei Rejtana będą mogły rozpocząć się w 2013 roku i powinny się zakończyć do końca przyszłego roku. – Jeśli się okaże, że nie będzie to możliwe, to ostateczny termin zakończenia zostanie wyznaczony na pierwszą połowę 2014 roku – mówi „Gazecie Wyborczej” Piotr Magdoń, dyrektor MZD w Rzeszowie.
Aleja Rejtana będzie przebudowana na całej długości, czyli od skrzyżowania z ulicą Lwowską do skrzyżowania z aleją Powstańców Warszawy. Droga będzie poszerzona, wybudowane zostaną ścieżki rowerowe i przebudowane chodniki, skrzyżowania oraz zatoki autobusowe.
Inwestycja jest częścią programu transportowego realizowanego w Rzeszowie. Wartość zadań to ponad 400 mln zł.