Partner serwisu
Drogi i autostrady

S17 Warszawa Wschód – Lubelska. Stan zaawansowania prac przy budowie węzła wynosi 90%

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
08-06-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
S17 Warszawa Wschód – Lubelska. Stan zaawansowania prac przy budowie węzła wynosi 90%
ffot. GDDKiA
Jesienią tego roku kierowcy powinni skorzystać z nowego węzła Warszawa Wschód oraz pojechać 2,5-kilometrowym fragmentem S17 do węzła Lubelska. Chodzi o ostatni brakujący fragment ekspresówki między Warszawą a Lublinem.

Będzie on zlokalizowany między istniejącym węzłem Lubelska (S17 krzyżuje się tam z Południową Obwodnicą Warszawy) a powstającym węzłem Warszawa Wschód w podwarszawskim Zakręcie. Stanem zaawansowania prac pochwaliła się niedawno Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Urzędnicy oszacowali, że stan zaawansowania robót przy budowie węzła, wynosi 90 %. Ma on trzy poziomy, na najwyższym („+1”) ulokowano drogę ekspresową S17. W przyszłości będzie ona częścią Wschodniej Obwodnicy Warszawy i zostanie połączona z S8 na wysokości Marek.

Na najniższym („-1”) została poprowadzona jezdnia z dwoma pasami ruchu, która będzie obsługiwać trasę Warszawa - Mińsk Mazowiecki. Na poziomie „0” powstaje rondo, z którego będzie można wjechać na łącznice węzła. Budowane są pod nim przejścia podziemne dla pieszych oraz rowerzystów.

Trwa też budowa stumetrowych estakad w ciągu trasy głównej oraz konstrukcji oporowych w ciągu DK2. Na 2,5-kilometrowym fragmencie jezdni (pomiędzy węzłami) układane są ostatnie odcinki nawierzchni betonowej. – Trwają też prace związane z przebudową DK2. Po ostatniej zmianie organizacji ruchu zaczęła się rozbiórka starej nawierzchni jezdni na wysokości stacji paliw. Wzdłuż trasy powstają ekrany dźwiękochłonne, trwa też budowa kanalizacji deszczowej, oświetlenia czy urządzeń melioracyjnych – wyliczają przedstawiciele GDDKiA, zapowiadając, że z nowego fragmentu S17 oraz węzła, kierowcy powinni skorzystać jesienią tego roku.

Z naciskiem na „powinni”, bo Warbud, do którego trafił opiewający na 240,6 mln złotych kontrakt, oczekuje dodatkowych pieniędzy lub przesunięcia terminu zakończenia inwestycji. Firma uzasadnia to m.in. czasochłonną procedurą pozyskiwania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. – Termin może zostać przesunięty w sytuacji gdy wykonawca uzasadni, że w czasie realizacji nastąpiły okoliczności, na które nie miał wpływu, a uniemożliwiły prowadzenie robót – tłumaczy GDDKiA.

Do realizacji inwestycji firma wykorzystała trzy tysiące ton stali, a także 16 tysięcy metrów sześciennych betonu, co wystarczyłoby do napełnienia 19 basenów olimpijskich. Budowa jest współfinansowana przez Unię Europejską z pieniędzy Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. O wynikach przetargu na powstający fragment S17 pisaliśmy w tekście pt. Oferta Warbudu najkorzystniejsza na S17 między węzłami Lubelska i Zakręt.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5