Rynek Infrastruktury
Umowę z firmą Alpine Bau GDDKiA zerwała w czerwcu tego roku. Jak wyjaśniał inwestor, powodem decyzji był brak wywiązywania się wykonawcy ze swoich zobowiązań kontraktowych. Po zinwentaryzowaniu placu budowy określono zakres prac, który będzie obejmował dokończenie inwestycji.
Najniższa oferta miała wartość 244,5 mln zł i złożyła ją firma Budimex. Ta kwota jest o 32 procent niższa od kosztorysu inwestorskiego. Z kolei ofertę o najwyższej wartości zaproponowało konsorcjum OHL – 436 mln zł. Trzecia ze złożonych ofert należy do konsorcjum Strabag i Heilit+Woerner i ma ona wartość 276,116 mln zł.
Kolejnym etapem przetargu będzie weryfikacja ofert oraz zadeklarowanego okresu gwarancji. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty zamawiający zastosuje kryterium ceny (90 procent) oraz gwarancji (10 procent).
Po podpisaniu umowy wykonawca będzie miał osiem miesięcy na dokończenie budowy. Natomiast w ciągu sześciu miesięcy zostaną oddane do ruchu wszystkie drogi objęte kontraktem. W tym czasie wykonane zostaną też między innymi urządzenia bezpieczeństwa ruchu i ochrony środowiska.