Rynek Infrastruktury
Wybudowany już odcinek z Wrocławia do Oleśnicy odwiedziła straż pożarna i policja. Służby sprawdzały, czy droga jest wykonana zgodnie z przepisami i dotychczas nie zgłoszono żadnych zastrzeżeń.
Zanim budowa tego odcinka S8 rozpoczęła się, mówiono, że będzie ona gotowa do mistrzostw Euro 2012, plan oceniono jako wykonalny jeszcze w 2009 roku. Okazało się jednak, że już na etapie przygotowywania dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia prac pojawiły się opóźnienia.
Skanska budująca S8 z Oleśnicy do Sycowa miała na starcie rok opóźnienie, co wynikało z konieczności stworzenia nowego raportu oddziaływania na środowisko. Kilka miesięcy poślizgu miała także firma Mota-Engil. To zadecydowało o tym, że do turnieju nie udało się wybudować trasy, a straconego czasu nie udało się nadrobić.
Termin otwarcia drogi ekspresowej z Oleśnicy do Sycowa również nie jest znany. Inwestor i wykonawca wspominają o listopadzie, a dokładnie o drugiej połowie tego miesiąca. Na pozostałych fragmentach S8 poza województwem dolnośląskich prace wciąż trwają.
Powstaje odcinek S8 na granicy województw dolnośląskiego, wielkopolskiego i łódzkiego. W sumie prace dotyczą 45 km od Sycowa do miejscowości Walichnowy i powinny zakończyć się w grudniu 2013 roku.
Najdłuższy z budowanych odcinków S8 znajduje się między Walichnowami a Łodzią i ma 114 km długości. Całość powinna być ukończona w połowie 2014 roku, co pozwoli na szybki i bezpośredni dojazd z Wrocławia do Łodzi.
Sytuacja za Łodzią przedstawia się nieco lepiej. Jak pisze „Gazeta Wrocławska”, wkrótce zakończą się prace przy przebudowywanym odcinku z Piotrkowa Trybunalskiego do granicy województwa mazowieckiego. Trasa ma zyskać status drogi ekspresowej.
Z brakujących odcinków pozostaje ten do samej Warszawy. Ten powinien być gotowy w październiku tego roku, lecz jest prawdopodobne, że będzie to listopad. Wszystko to pozwala stwierdzić, że do końca tego roku podróż z Wrocławia do Warszawy będzie łatwiejsza, ale dopiero za dwa lata odczuwalny będzie pełny komfort.