M. Franczak
W uzasadnieniu sąd stwierdził m.in., iż w toku postępowania upadłościowego spółki okazało się, że upadły nie ma możliwości zrealizowania układu, gdyż dłużnik zaprzestał realizowania wielu kontraktów. Z uwagi na cesje wierzytelności i inne zabezpieczenia należności za zrealizowane kontrakty nie wpływają do dłużnika, ale do zabezpieczonych wierzycieli, a w związku z tym Hydrobudowa Polska nie realizuje i nie ma możliwości realizowania bieżących zobowiązań, w tym również zobowiązań pracowniczych. Postanowienie o ogłoszeniu upadłości uprawomocni się w terminie tygodnia od daty jego doręczenia, tj. 17 września 2012 roku, chyba że w tym okresie zostanie złożone zażalenie.
Zarząd spółki Hydrobudowa Polska wniosek do sądu o zmianę trybu postępowania upadłościowego z postępowania upadłościowego z możliwością zawarcia układu na tryb postępowania upadłościowego obejmującego likwidację majątku złożył 10 września, argumentując to obecną sytuacją finansową spółki oraz stwierdzoną przez nadzorcę sądowego spółki okoliczności nieregulowania przez spółkę zobowiązań finansowych powstałych po dacie ogłoszenia upadłości.
Spółka była zmuszona do złożenia takiego wzniosku w związku z problemami z realizacją kontraktów drogowych i utratą płynności finansowej. Hydrobudowa pracowała przy budowie autostrady A4 na odcinku Krzyż-Dębica Pustynia, autostrady A1 z Czerniewic do Brzezia i z Brzezia do Kowala. Spółka realizowała również prace przy budowie drogi ekspresowej S5 z Poznania do Wrocławia, a także przy budowie Stadionu Narodowego w Warszawie. Hydrobudowa Polska wchodziła również w skład konsorcjum realizującego projekt budowy terminalu LNG w Świnoujściu, ale została wykluczona ze składu konsorcjum ze względu na niemożność wywiązania się ze zobowiązań.