Partner serwisu
Drogi i autostrady

Sandomierz. Widać już konstrukcję nowego mostu. Prace trwają mimo zimy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
29-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
29-01-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Sandomierz. Widać już konstrukcję nowego mostu. Prace trwają mimo zimy
fot. GDDKiA
Mimo sezonu zimowego na budowie nowego mostu przez Wisłę w Sandomierzu kontynuowane są prace budowlane. Właśnie zespolony został pierwszy fragment stalowej konstrukcji między czwartą i piątą podporą mostu.

Obiekt powstaje w ciągu drogi krajowej nr 77. Nowy most stanie obok bliźniaczego obiektu wybudowanego w 2011 r. dając w efekcie dwujezdniowy przejazd trasą krajową.

Budowa trwa

Most docelowo ma mieć pięć przęseł. Jak podała kielecka GDDKiA, mimo zimowej przerwy montaż konstrukcji będzie kontynuowany w takim zakresie, w jakim pozwolą na to warunki atmosferyczne.

Prace przy montażu konstrukcji ruszyły w listopadzie ub.r. Najpierw na podporze zamontowane zostały i zespolone dwa 40-tonowe elementy tworzące tzw. segment startowy. Elementy stalowej konstrukcji są produkowane w wytwórni wykonawcy. Technologia montażu przewiduje ich scalanie częściowo w wytwórni i na placu budowy, a następnie na podporach. Stalowe elementy transportowane są na podpory z pomocą dźwigu – ten może podnieść maksymalnie 250 ton (konstrukcja jednego przęsła wazy 650 ton). Poszczególne elementy są łączne z poprzednim elementem, scalane, a następnie transportowany jest kolejny element przęsła.

Stare podpory, nowa konstrukcja

Nowy obiekt powstaje w miejscu starego, wybudowanego w latach 50. ubiegłego wieku, który od roku 2013 z uwagi na zły stan techniczny był wyłączony z ruchu. Stara konstrukcja, w ubiegłym roku została rozebrana, a istniejące cztery podpory zostały wzmocnione. Nadbudowano na nich oczepy dostosowując je do nowej konstrukcji.

Stalowe elementy nowej konstrukcji w większości są montowane z pomocą dźwigów bezpośrednio na istniejących wzmocnionych podporach i dodatkowo wykonanych na potrzeby robót podporach pomocniczych. Elementy części ustroju nośnego znajdującej się nad nurtem rzeki będą nasuwane. Inwestor szacuje, że montaż konstrukcji może potrwać do połowy roku. Potem rusza kolejne elementy prac: wykonanie płyty, izolacji, kap chodnikowych, nawierzchni, oświetlenia, instalacji, czy urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. Konstrukcja powinna być gotowa przed końcem roku. Wyglądem ma przypominać tę, którą wykonano w 2011 r.

Nowy obiekt ma mieć 460 m długości. Most zostanie włączony do układu komunikacyjnego miasta.

Budowa drugiego mostu w Sandomierzu jest realizowana w trybie zaprojektuj i wybuduj od 2021 r. Zawarty wówczas kontrakt jest wart ok. 68,5 mln zł. Wykonawcą jest firma Intop.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

DK-8. Wybrano wariant obwodnicy w Kotlinie Kłodzkiej

Drogi i autostrady

Sześć ofert na obwodnice w ciągu DK-25

Drogi i autostrady

Sześć ofert na obwodnice w ciągu DK-25

Elżbieta Pałys 24 stycznia 2024

Rozbudowa DK-63. GDDKiA ogłasza ważny przetarg

Drogi i autostrady

Rozbudowa DK-63. GDDKiA ogłasza ważny przetarg

Grzegorz Rekiel 25 stycznia 2024

Czy uda się przeprojektować skrzyżowania z DK-16?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

DK-8. Wybrano wariant obwodnicy w Kotlinie Kłodzkiej

Drogi i autostrady

Sześć ofert na obwodnice w ciągu DK-25

Drogi i autostrady

Sześć ofert na obwodnice w ciągu DK-25

Elżbieta Pałys 24 stycznia 2024

Rozbudowa DK-63. GDDKiA ogłasza ważny przetarg

Drogi i autostrady

Rozbudowa DK-63. GDDKiA ogłasza ważny przetarg

Grzegorz Rekiel 25 stycznia 2024

Czy uda się przeprojektować skrzyżowania z DK-16?

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5