Partner serwisu
Drogi i autostrady

Sanok z drugim podejściem na nowy most nad Sanem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
21-08-2023
Ostatnia modyfikacja:
21-08-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

W Sanoku ma powstać nowy most w ramach rządowego programu ,,Mosty dla Regionów”. Miasto rozpisało właśnie drugi przetarg na roboty budowlane dla przeprawy mającej znaleźć się w ciągu drogi wojewódzkiej nr 886. Mimo dużego zainteresowania we wcześniejszym postępowaniu, oferty okazały się zbyt drogie dla miasta.

Sanok rozpisał drugi przetarg na budowę mostu na rzece San wraz z budową dróg dojazdowych. Inwestycja zlokalizowana będzie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 886 (ul. Królowej Bony). Celem jest połączenie ul. Sobieskiego z drogą wojewódzką nr 886 (ul. Królowej Bony) oraz z położonymi po drugiej stronie Sanu ulicami Rybickiego i Gajową w Sanoku. Pomysłodawcy w szczególności wskazują na bezpieczny dojazd do największego w Polsce skansenu oraz położonych tam osiedli i terenów rekreacyjnych.

Poprzedni przetarg zakończył się fiaskiem i unieważnieniem postępowania. W prawdzie zgłosiło się aż 12 firm chętnych budować przeprawę, ale żadna nie zmieściła się w budżecie zamawiającego, który przygotował 87 mln zł. Najtańsza oferta opiewała na 104,3 mln zł. Dlatego ponowiony przetarg ogłoszono w zmienionej formule „optymalizuj i buduj”.

Na Sanie powstanie most długości 275 m, szerokości 17,9 m, z obustronnym ciągiem pieszo-rowerowym – każdy po 2 m i dwukierunkowej jezdni o szerokości 6 metrów – każdy pas będzie miał po 3m. Most zaprojektowano w postaci dwuprzęsłowego obiektu typu podwieszonego z belkowym ustrojem nośnym podwieszonym w układzie wachlarzowym. Tym samym uzyskano bardzo smukłą konstrukcję o ograniczonej liczbie podpór. Jednocześnie dzięki idei mostu podwieszonego zaprojektowano pylon o krzywoliniowej geometrii, przez co obiekt korzystnie wkomponowuje się w otoczenie i podnosi walory estetyczne. Zamawiający określił, że do wykonania stalowej konstrukcji mostu będzie potrzebnych 1 467 ton stali. Most będzie podświetlany, zaś kolorystyka będzie uzgodniona z zamawiającym w późniejszym etapie.

W ramach optymalizacji projektu, zamawiający dopuszcza zmiany w technologii posadowienia obiektu. Możliwe jest dostosowanie geometrii przyczółków do przyjętej przez wykonawcę technologii wykonania posadowienia obiektu. Jest również możliwość dostosowania poszczególnych elementów konstrukcji obiektu do przyjętej technologii jego wznoszenia. Optymalizacji mogą zostać poddane także materiały konstrukcji ustroju niosącego (belki, płyta, pylon, liny). Dopuszczono zmianę przekrojów poprzecznych elementów konstrukcyjnych ustroju niosącego. Zamawiający dopuszcza również wprowadzenie innych zmian związanych z przyjętą technologią budowy mostu a także innych zmian wprowadzających rozwiązania i materiały równoważne względem rozwiązań przyjętych w projekcie budowlanym i wykonawczym.

Budowie mostu będzie towarzyszyć modernizacja ulic w pobliżu planowanej inwestycji. DW 866 zostanie rozbudowana do projektowanego ronda na długości ok. 300 metrów. Projekt przewiduje też przebudowę ścieżek pieszo-rowerowych. Powstanie jednojezdniowa ul. Jana III Sobieskiego od istniejącego skrzyżowania z ul. Żwirki i Wigury/Zamkowa o długości 628 m, a także ul. Aleksandra Rybickiego o długości ok. 200 metrów. Klasę dróg określono jako G.

Poza rozbudową i budową nowych skrzyżowań i budową dojazdów do mostu zaplanowano budowę 11 zjazdów indywidualnych, a także przebudowę 6 indywidualnych i 2 publicznych, przebudowę sieci kanalizacji deszczowej, sieci energetycznej średniego i niskiego napięcia, sieci kablowej oświetlenia drogowego, sieci gazowej, ciepłowniczej, wodociągowej i sanitarnej. Wykonawca będzie także odpowiedzialny przez 24 miesiące za pielęgnację nasadzeń.

Składanie ofert w nowym przetargu wyznaczono do 18 września 2023 roku. Wybór wykonawcy poprzedzi analiza ceny (60 proc.) oraz okresu rękojmi za wady i gwarancji (40 proc.). Tym razem wykonawca będzie miał krótszy czas realizacji zadania, bo nie 30 miesięcy a 28.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Budimex rozpoczął budowę terminala instalacyjnego dla Orlenu

Biznes i przemysł

Budimex rozpoczął budowę terminala instalacyjnego dla Orlenu

Redakcja/inf. pras. 11 października 2023

Powstaną dwa ronda na wjeździe do Zakopanego. Wiadomo jaki koszt

Drogi i autostrady

Warszawa. Kto wybuduje wiadukt na Chełmżyńskiej?

Drogi i autostrady

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

Inżynieria i innowacje

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

inf. pras. 08 września 2023

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Tunel w Gałkowie oddany do ruchu. Strabag zakończył pracę

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Budimex rozpoczął budowę terminala instalacyjnego dla Orlenu

Biznes i przemysł

Budimex rozpoczął budowę terminala instalacyjnego dla Orlenu

Redakcja/inf. pras. 11 października 2023

Powstaną dwa ronda na wjeździe do Zakopanego. Wiadomo jaki koszt

Drogi i autostrady

Warszawa. Kto wybuduje wiadukt na Chełmżyńskiej?

Drogi i autostrady

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

Inżynieria i innowacje

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

inf. pras. 08 września 2023

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Tunel w Gałkowie oddany do ruchu. Strabag zakończył pracę

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5