Partner serwisu
Drogi i autostrady

Schody na drodze, czyli rowerowa Polska powiatowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
29-07-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Schody na drodze, czyli rowerowa Polska powiatowa
fot. Aleksander Więcek / Zamość, schody na ścieżce dla rowerów
– Niektóre „argumenty” za stosowaniem kostki brukowej w zasadzie mogłyby podpadać pod odpowiednie przepisy karne. Tak jest z twierdzeniem że „w pobliżu nikt nie ma wytwórni masy bitumicznej”, „wykonawca nie ma wąskiego sprzętu do rozkładania masy i małego walca” czy „pod ziemią biegnie instalacja podziemna więc droga rowerowa musi być rozbieralna” – mówi w rozmowie z naszym serwisem Aleksander Wiącek z lubelskiego stowarzyszenia „Porozumienie Rowerowe”.

Rafał Jasiński, „Transport Publiczny”: Na Kongresie Rowerowym Lublinie w dyskusji wystąpiłeś z dość ostrą wypowiedzią na temat niskiej jakości dróg rowerowych w miastach powiatowych. Przytoczyłeś przykład z Chełma, inna osoba z sali wspomniała o trasach w Białej Podlaskiej? Czy słabość dróg rowerowych jest problemem dla rowerzystów? Z moich obserwacji wynika, że mimo wszystko w miastach powiatowych relatywnie więcej osób porusza się na rowerach...

 

Aleksander Wiącek, „Porozumienie Rowerowe”: Duża ilość rowerzystów w mniejszych miastach przy jednocześnie złej lub bardzo złej infrastrukturze rowerowej jest faktycznie ciekawym paradoksem. Przy czym stan ten może wynikać z dwóch głównych powodów: pierwszego, że mniejsze miasto to mniejsze odległości do pokonania, drugiego – że albo nie mają one w ogóle transportu publicznego lub też układ sieci i częstotliwość kursowania nie są dostatecznie atrakcyjne. Jestem właśnie po kilku dniach pobytu w Zamościu, gdzie rowerami jeżdżą naprawdę tłumy ludzi, a jednocześnie infrastruktura jest bardzo zła. Oczywiście, i tam idzie ku lepszemu, bo rozwiązania takie jak przejazd rowerowy czy obniżone krawężniki już się pojawiają, ale koszmarki w postaci schodów na drodze rowerowej (ul. Peowiaków) czy trasy zakończonej ścianą budynku i odgrodzonej od jezdni barierkami (ul. Kilińskiego) dalej straszą.

 

Gdzie leży największy problem odnośnie budowy dróg rowerowych w mniejszych miejscowościach? Przecież przepisy prawa są jedne dla całego kraju?
 

Odpowiedź na to pytanie i dalszą część wywiadu znajdziesz na portalu www.transport-publiczny.pl

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Polityka i prawo

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Newseria Biznes 10 stycznia 2025

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Zobacz również:

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Polityka i prawo

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Newseria Biznes 10 stycznia 2025

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij