Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Śląskie: Porozumienie w sprawie wspólnego utrzymania DTŚ podpisane

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
11-03-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Śląskie: Porozumienie w sprawie wspólnego utrzymania DTŚ podpisane
fot. Heidas, commons.wikimedia.org, GNU FDL
Poprawę bezpieczeństwa, komfortu podróży oraz oszczędności ma przynieść wspólne, całoroczne utrzymanie Drogowej Trasy Średnicowej. Dziś w siedzibie Górnośląskiego Związku Metropolitalnego prezydenci czterech miast: Chorzowa, Świętochłowic, Rudy Śląskiej i Zabrza podpisali porozumienie w sprawie wspólnego, utrzymania trasy.

Sygnatariuszom porozumienia zależy na tym, by już od następnego sezonu zimowego Drogowa Trasa Średnicowa była odśnieżania przez jeden podmiot. Dzięki temu kierowcy jadący z Chorzowa w kierunku Zabrza i odwrotnie nie będą narażeni na różne warunki drogowe. W podpisanym dziś dokumencie czytamy, że miasta podpisują porozumienie w celu „ uzyskania najkorzystniejszej oferty mechanicznego całorocznego utrzymania Drogowej Trasy Średnicowej”. Poza sezonem zimowym firma, która wygra przetarg ma odpowiadać za czystość na trasie oraz utrzymywać w odpowiednim stanie pasy zieleni.

– Podpisywane dziś przez nas porozumienie jest kolejnym realizowanym z inicjatywy Górnośląskiego Związku Metropolitalnego. W kolejce czeka już porozumienie w sprawie sieci wypożyczalni Metropolitalnego Roweru Miejskiego – podkreślił prezydent Chorzowa Andrzej Kotala. Jego zdaniem związek mógłby przejąć zdecydowanie więcej zadań, gdyby tylko gminy chciały je przekazać Górnośląskiemu Związkowi Metropolitalnemu. – Jesteśmy zainteresowani każdym wspólnym działaniem, które może przynieść nam oszczędności – deklarował wiceprezydent Rudy Śląskiej Michał Pierończyk.

Zgodnie z zapisami porozumienia postępowanie przetargowe na utrzymanie DTŚ w imieniu wszystkich sygnatariuszy przeprowadzą Świętochłowice. Miasta zobowiązują się w ciągu 30 dni od zawarcia porozumienia do zabezpieczenia środków finansowych niezbędnych „do przeprowadzenia postępowania i udzielenia zamówienia publicznego”. W również w ciągu 30 dni prezydent Świętochłowic ma obowiązek powołać specjalną komisję przetargową, składającą się z 9 osób, w tym co najmniej 3 kandydatów wskazanych przez pozostałych sygnatariuszy porozumienia.

Każde z miast podpisze odrębną umowę na całoroczne utrzymanie Drogowej Trasy Średnicowej z firmą, która złoży najkorzystniejszą ofertę. W tej chwili miasta przystąpią do sporządzenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Przetarg na wspólne utrzymanie około 27 kilometrów trasy / łącznie z węzłami i zjazdami / DTŚ zostanie ogłoszony prawdopodobnie na przełomie marca i kwietnia br.

Na razie do porozumienia nie przystępują Katowice. Spowodowane to jest obowiązującą do 2014 roku umową, jaką miasto podpisało z firmą zajmującą się utrzymaniem DTŚ-ki w obszarze Katowic. Z powodów oczywistych do porozumienia nie przystąpią Gliwice - trasa na terenie tej gminy jest dopiero budowana. – Jesteśmy przekonani, że w następnych latach oba miasta dołączą do tegoż porozumienia – powiedział przewodniczący GZM Dawid Kostempski.

Głównym zadaniem przebiegającej przez środek metropolii Drogowej Trasy Średnicowej jest obsługa ruchu wewnętrznego aglomeracji. Budowa trasy rozpoczęła się w 1986 roku. W ciągu pierwszych 20 lat / 1986 – 2006 / wybudowano nieco ponad 15,5 kilometrów trasy. Inwestycja była finansowana ze środków z budżetu państwa, środków własnych miast, kredytu Europejskiego Banku Inwestycyjnego oraz ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach ZPORR.

W sumie na budowę tego odcinka wydano ponad 1,7 mld złotych. W kolejnych latach / 2008 – 2011 / Drogowa Trasa Średnicowa wydłużyła się , kosztem ponad 502 mln złotych, o prawie 5 kolejnych kilometrów. Dzięki temu można dziś dojechać nią z Katowic do Zabrza. Obecnie trwa budowa ostatnich odcinków DTŚ-ki położonych na terenie Gliwic.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5