Rynek Infrastruktury
Pod koniec zeszłego roku powstało 12 filarów, na których miała być oparta konstrukcja nośna drogi. Przygotowano już zbrojenia, lecz nie rozpoczęto betonowania, co okazało się dobrą wiadomością. Projektant przyjął niewłaściwe parametry, a nośność wiaduktu okazała się za mała.
Firma Egis Poland, która zaprojektowała węzeł, wzięła na siebie całą odpowiedzialność i przygotowała już zamienny projekt. Ten zapewnia bezpieczną nośność wiaduktu i łącznic dojazdowych.
Jak mówi Ryszard Pacer, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach, firma Mota-Engil, będąca wykonawcą węzła, będzie musiała rozebrać jeden z filarów i założyć dodatkowe zbrojenia. Koszty prac pokryje projektant.
Błąd projektanta nie powinien spowodować opóźnienia w realizacji inwestycji. Wykryto go w grudniu, lecz z powodu zimy nie można było prowadzić żadnych prac na budowie. Prace naprawcze mają rozpocząć się na dniach i nie spowodują wydłużenia terminu realizacji zadania.
Obwodnica Pszczyny ma ponad 4 km długości. Jej budowa powinna się zakończyć do końca tego roku. Trasa biegnie od drogi krajowej nr 1 do skrzyżowania z drogą wojewódzka nr 935. W sumie inwestycja pochłonie około 107 mln zł.