Rynek Infrastruktury
GDDKiA u samorządów
Podczas spotkań mieszkańcy poszczególnych miejscowości zostali zachęceni przez GDDKiA do przesyłania swoich wniosków i opinii na adres inwestora. Możliwe było też składanie wniosków podczas spotkania. Wszystkie uwagi zostaną rozpatrzone i ewentualnie uwzględnione w dalszych pracach projektowych.
Po wszystkich spotkaniach informacyjnych z mieszkańcami zainteresowanych terenów powstanie raport, który GDDKiA udostępni w Internecie, i z którego będzie można się dowiedzieć, jak poszczególne wnioski zostały rozpatrzone.
Uwagi mieszkańców
Mieszkańcy, którzy zapoznali się z koncepcją programową, wnieśli wiele uwag już w czasie spotkań. Najważniejsze z nich opublikowała na swojej stronie internetowej Inicjatywa „Tak dla S7”.
W Piasecznie spore emocje wśród uczestników spotkania wzbudziły informacje dotyczące realnego terminu budowy odcinka S7 Warszawa – Grójec oraz jego finansowanie. Zgodnie z informacjami przedstawionymi przez inwestora, zakłada się, że prace projektowe dla tej inwestycji zakończą się w III lub IV kwartale tego roku, natomiast pierwszy przetarg mógłby zostać ogłoszony na przełomie 2014 i 2015 roku. Sama budowa i jej tempo zależałyby od dostępności środków na sfinansowanie inwestycji.
W Raszynie spotkanie z przedstawicielami GDDKiA i wykonawcą koncepcji programowej, firmą Jacobs Polska, wzbudziło wiele wątpliwości i pytań. Mieszkańcy zwracali uwagę na brak ekranów wzdłuż planowanej trasy na terenie ich gminy. Problem stanowi też niewystarczające odwodnienie oraz ewentualne zmiany w ruchu lokalnym związane z zamknięciem możliwości przejazdu ulicą Baletową w kierunku ulicy Puławskiej.
Z kolei w Grójcu zastępca burmistrza, Janusz Gaweł, wniósł uwagi do koncepcji programowej dotyczące wybudowania wiaduktu w Głuchowie lub wykonania prawoskrętu w stronę Grójca i poprowadzenie wzdłuż pałacu drogi, a następnie połączenie jej z istniejącym szlakiem komunikacyjnym.
– Proszę również zwrócić uwagę czy objętość zbiorników retencyjnych, które będą zbierały wody opadowe z trasy jest prawidłowo wyliczona, ponieważ nie chcemy, aby występowały takie podtopienia, jakie mają miejsce w Grójcu przy ulicy Lewiczyńskiej – podkreślił Janusz Gaweł.
Jak będzie wyglądać S7?
Długość całego odcinka trasy ekspresowej S7 z Warszawy do Grójca wyniesie 29,39 km. Nowa jezdnia drogi ekspresowej zostanie poprowadzona w granicach gmin Miasto Warszawa (2,24 km), gmina Raszyn (0,17 km), gmina Lesznowola (7,37 km), gmina Piaseczno (7,20 km), gmina Tarczyn (9,73 km) i gmina Grójec (2,68 km).
Niestety, szanse na budowę całego odcinka w bliskiej perspektywie czasowej są niewielkie. Dlatego Zespół Doradców Gospodarczych TOR przygotował opinię prezentującą argumenty przemawiające za zasadnością budowy przynajmniej 5,9-kilometrowego odcinka drogi S7 z Warszawy do Lesznowoli. O tym, co zawiera raport, jakie korzyści przyniesie budowa krótkiego fragmentu trasy ekspresowej przeczytasz w tym wątku.