Partner serwisu
Drogi i autostrady

Stowarzyszenie: A50 musi być poprowadzona poza aglomeracją

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
02-04-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Stowarzyszenie: A50 musi być poprowadzona poza aglomeracją
fot. GDDKiAZdjęcie ilustracyjne
Nie ma żadnej logiki w poprowadzeniu korytarza czerwonego na terenie gmin Dęby Wielkie, Wiązowna, Otwock i Karczew – oceniła Jolanta Koczorowska ze Stowarzyszenia „Nie Tędy Droga” w nawiązaniu do planowanego przebiegu A50 na Mazowszu. Kwestia przebiegu obwodnicy była tematem posiedzenia zespołu parlamentarnego.

Przypomnijmy: najkorzystniejszy korytarz, którym może być poprowadzona autostrada A50 (południowa część Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej) ma 98 km długości. Na trasie wstępnie planowanych jest 10 węzłów. Spośród czterech analizowanych korytarzy najkorzystniej wypada tzw. korytarz czerwony. – Budowa trasy wokół stolicy jest niezbędna, możemy się tylko zastanawiać, którędy ją poprowadzić – mówił w 2021 r. szef GDDKiA Tomasz Żuchowski.

Urzędnicy zapewniają, że ich celem jest „stworzenie bezpiecznego odcinka trasy, zapewniającego usprawnienie dalekobieżnego ruchu drogowego o adekwatnych prędkościach podróżnych”. Nie wszyscy są jednak zadowoleni, bo zadanie ma się wiązać z wywłaszczeniami.

Sprawa była omawiana na niedawnym posiedzeniu Parlamentarnego Zespołu ds. przeskalowanych inwestycji publicznych i przymusowych wywłaszczeń. Wieloletnia radna Sejmiku Województwa Mazowieckiego i członkini Stowarzyszenia „Nie Tędy Droga” Jolanta Koczorowska oceniła, że poprowadzenie korytarza czerwonego na terenie gmin Dęby Wielkie, Wiązowna, Otwock i Karczew jest nielogiczne. – W przeszłości planowana była wielka obwodnica dookoła Warszawy w ramach DK50. Skoro można było rozbudować DK17, to można po prostu rozbudować DK50. Mamy korytarz drogowy, który należy poszerzyć, a nie budować zupełnie nowy, który wymaga dużo więcej wysiedleń, niszczenia Mazowieckiego Parku Krajobrazowego czy wycinki drzew – wyliczała.

Odniosła się też do obwodnicy Mińska Mazowieckiego. – Obwodnicę Mińska można zrobić, ale prowadzenie drogi do Warszawy w poprzek aglomeracji warszawskiej jest zupełnie nieuzasadnione. Robienie dodatkowego węzła 5 kilometrów od granicy Warszawy, obok A2 jest nielogiczne – grzmiała.

Koczorowska oceniła, że „skoro ma powstać obwodnica aglomeracji, to należy wybrać wariant poza aglomeracją”. – Ten, który został zastosowany w Wiązownie, przebiega przez teren aglomeracji. Poza tym trzeba wziąć pod uwagę aktualne dane dotyczące planów zagospodarowania i osiedlenia, które nie pochodzą z geoportalu, lecz z gmin. Nie można bazować na danych z 2016 roku, są one nieaktualne i nie mają nic wspólnego z rzeczywistością – oceniła.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bliżej budowy obwodnicy Zwolenia

Drogi i autostrady

Bliżej budowy obwodnicy Zwolenia

Mikołaj Kobryński 16 stycznia 2025

Zobacz również:

Czy Płock skorzysta na budowie dużej obwodnicy Warszawy?

Drogi i autostrady

Czy Płock skorzysta na budowie dużej obwodnicy Warszawy?

Damian Kelman 09 stycznia 2025

Obwodnica Augustowa w ciągu DK16. Będzie powtórka z Rospudy?

Drogi i autostrady

Sochaczew o S50: preferowaliśmy wariant wschodni

Drogi i autostrady

Sochaczew o S50: preferowaliśmy wariant wschodni

Grzegorz Rekiel 19 sierpnia 2022

Pozostałe z wątku:

Bliżej budowy obwodnicy Zwolenia

Drogi i autostrady

Bliżej budowy obwodnicy Zwolenia

Mikołaj Kobryński 16 stycznia 2025

Zobacz również:

Czy Płock skorzysta na budowie dużej obwodnicy Warszawy?

Drogi i autostrady

Czy Płock skorzysta na budowie dużej obwodnicy Warszawy?

Damian Kelman 09 stycznia 2025

Obwodnica Augustowa w ciągu DK16. Będzie powtórka z Rospudy?

Drogi i autostrady

Sochaczew o S50: preferowaliśmy wariant wschodni

Drogi i autostrady

Sochaczew o S50: preferowaliśmy wariant wschodni

Grzegorz Rekiel 19 sierpnia 2022

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij