Rynek Infrastruktury
Na brakującym odcinku A4 mającym połączyć docelowo zachodnią granicę państwa z Rzeszowem trwają ostatnie roboty wykończeniowe. Na całej długości trasy położono już 100 procent nawierzchni. Intensywne prace prowadzone są też na obiektach inżynierskich. Do tej pory ukończono 17 z 30 mostów, a 5 z nich ma już pozwolenie na użytkowanie.
Wykonawcy odcinka nasadzają zieleń i obsadzają skarpy nasypów. Dobiegają końca prace melioracyjne, prowadzone są też intensywne roboty kubaturowe. Montowane są ekrany akustyczne i bariery drogowe. Do wiosny potrwają jeszcze prace na drogach dojazdowych i serwisowych.
Odcinek A4 z Tarnowa do Dębicy ma 25 km długości i znajdują się na nim dwa węzły komunikacyjne. 3 km tej autostrady stanowi odcinek lotniskowy. W sumie, w ramach inwestycji powstanie też 60 km dróg dojazdowych. Jak wyjaśnia Strabag, do którego należy spółka Heilit+Woerner, realizująca inwestycję z Budimeksem, główna trasa zostanie oddana do użytku przed terminem kosztem późniejszego oddania dróg dojazdowych. Te powinny być gotowe do końca maja przyszłego roku.
Umowa na realizację tej inwestycji została podpisana 7 maja 2013 roku i polega na kontynuacji budowy po poprzednim konsorcjum Hydrobudowy, PBG, Aprivii i SIAC Construction, z którym GDDKiA zerwała umowę w lipcu 2012 roku.