Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie wskazał już oferenta, którego oferta okazała się najkorzystniejsza w przetargu na rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 527. Chodzi o przebudowę z układu dwupasmowego na czteropasmowy fragmentu drogi na odcinku od Olsztyna do węzła drogowego Olsztyn Południe na obwodnicy południowej miasta. Dzisiaj fragment ten jest wąskim gardłem, a to główna droga wylotowa w kierunku Olsztynka i stolicy kraju.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie wskazał najkorzystniejszą ofertę Strabagu w zadaniu rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 527. Firma z Pruszkowa wyceniła prace na 84,4 mln zł. Drogowcy zamierzają zrealizować etap pierwszy projektu, który obejmie odcinek od granicy miasta Olsztyna, gdzie kończy się al. Warszawska do Węzła Olsztyn Południe, który stanowi dowiązanie do południowej obwodnicy miasta. Do zrealizowania pozostanie zatem krótki fragment od granicy Olsztyna do skrzyżowania z ul. Dybowskiego przy wydziale humanistycznym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
Obecnie odcinek DW 527 pomiędzy węzłem drogowym Olsztyn Południe a granicą administracyjną Olsztyna ma po jednym pasie ruchu w każdą stronę, co w istocie stanowi dość uciążliwe wąskie gardło – zważywszy, że od strony Olsztynka do węzła drogowego na obwodnicy kończy się czteropasmowa droga S51. Zaś w samym mieście ruch z zewnątrz przyjmuje również czteropasmowa al. Warszawska rozdzielona pasem zieleni. Dzisiejsza jezdnia ma szerokość 10,5 metra, a zarządca zwraca uwagę na dużą ilość uszkodzeń nawierzchni w postaci spękań, ubytków, deformacji i wybojów.
Długość odcinka, który zostanie rozbudowany, wyniesie 2 481 metrów. Po pracach trasa ma zyskać klasę techniczną G. Powstanie dwujezdniowa droga z dwoma pasami ruchu po 3,5 metra każdy. Zaplanowano także pas dzielący o szerokości od 4 do 5 metrów. Wzdłuż drogi znajdzie się ponadto chodnik dla pieszych o szerokości 1,5 metra oraz ścieżka rowerowa o szerokości 2 metrów.
Zamawiający wskazuje także na konieczność budowy skrzyżowania z drogą powiatową nr 1374N (ul. Nad Łyną) w km 1+940,00 i z drogą gminną w kierunku Starego Dworu w km 1+942,50 w formie ronda turbinowego. Przebudowę będzie musiało przejść ponadto skrzyżowanie w km 2+714,00 z drogą gminną nr 162002N prowadzącą do Tomaszkowa. Pozostałe istniejące obiekty przejdą korektę ich geometrii. Wybudowane zostaną nowe zjazdy. Zamawiający wymaga również wzmocnienia podłoża oraz skarp wykopów i nasypów.
Zadanie przewiduje też budowę pętli autobusowej przy ul. Nad Łyną wraz ze ścieżką rowerową, chodnikami oraz stanowiskami postojowymi. Obecnie w tym miejscu znajduje się parking leśny. Powstać mają także nowe zatoki autobusowe wzdłuż drogi. Przebudowę przejdzie oświetlenie i odwodnienie drogi. Powstanie ponadto stacja ładowania pojazdów elektrycznych. W związku z tym, że droga na wjeździe do Olsztyna otoczona jest lasem, wykonawca będzie musiał usunąć kolidujące z trasą drzewa.
Istotnym elementem DW-527 będzie wiadukt nad torami linii kolejowej do Działdowa. Zamawiający przewiduje jego rozbiórkę i budowę zupełnie nowego – dostosowanego do czterech pasów ruchu. W planach drogowców jest budowa dwóch obiektów. Wśród obiektów inżynieryjnych zaplanowano także budowę dolnego przejścia dla zwierząt zespolonego z przepustem wodnym w km. 2+487,50. Na realizację zadania przeznaczono 24 miesiące.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.