Partner serwisu
Drogi i autostrady

Suwałki: Czy będzie nocny zakaz dla ciężarówek?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
07-03-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Suwałki: Czy będzie nocny zakaz dla ciężarówek?
fot. SEPpics, sxc.hu
Obywatelski Komitet Wspierania Budowy Obwodnicy Suwałk zwrócił się do Czesława Renkiewicza, prezydenta Suwałk z oficjalnym wnioskiem o zamknięcie Suwałk dla pojazdów ciężarowych w godzinach nocnych. Przedstawiciele Komitetu przekazali Prezydentowi pismo, w którym akcentują, że „żądają zdecydowanych działań”.

Czesław Renkiewicz wniosek przyjął ale nie odpowiedział czy drogę zamknie czy nie. W piątek prezydent spotka się w Warszawie z dyrektorem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Od tego spotkania będzie zależało jaka będzie decyzja prezydenta w sprawie "nocnego zakazu".

– Panie Prezydencie, 7 tys. mieszkańców Suwałk żyje w ciągle przekroczonych normach hałasu. 45 tys. Suwalczan jest narażonych na hałas dobiegający z krajowej ósemki. Zwracamy się do Pana jako przedstawiciele większości mieszkańców Suwałk. Drogę trzeba zamknąć! I tak nikt już nie daje nam nadziei, że obwodnica Suwałk powstanie. A ludzie chcą w Suwałkach żyć w godziwych warunkach – tak uzasadnił wystąpienie Komitetu Stanisław Kulikowski, szef Obywatelskiego Komitetu Wspierania Budowy Obwodnicy Suwałk.

 

Pismo Komitetu wzywajcie do wprowadzenia nocnego zakazu wjazdu ciężarówek do miasta ma związek z tym, że mimo wieloletnich starań suwalskiego samorządu w sprawie budowy obwodnicy Suwałk, nie przyniosły spodziewanych efektów.

„Wszystkie nasze argumenty, logiczne, oparte o rzeczywisty stan rzeczy, pokazujące w sposób oczywisty konieczność niezwłocznego zbudowania obwodnicy dla 70-tysięcznego miasta, zostały zlekceważone, zaś potrzeby mieszkańców zignorowane. Bez echa przeszedł fakt dostarczenia przez Społeczny Komitet Wspierania Budowy Obwodnicy Suwałk blisko 17 tys. podpisów suwalczan żądających obwodnicy do centralnych instytucji” – czytamy w piśmie Komitetu do prezydenta.

Czesław Renkiewicz dokument przyjął, ale decyzji dziś jeszcze nie podjął. – Wiem, że mam taką możliwość. Rozważam czy z niej nie skorzystać. Jest to długa procedura administracyjna. Mam opinie prawne. Moi pracownicy przygotowują dokumenty i będziemy poważnie rozważać ewentualne wprowadzenie nocnego zakazu ruchu pojazdów ciężarowych. Wiem też, że Wojewoda Podlaski może taki zakaz uchylić – mówił podczas spotkania z przedstawicielami Komitetu Czesław Renkiewicz.

Prezydent Suwałk ma prawo wyłączyć z ruchu pojazdów ciężkich odcinek drogi krajowej, która znajduje się w granicach administracyjnych miasta wprowadzając specjalne zarządzenie. Wojewoda Podlaski ma z kolei prawo zarządzenie uchylić. Od takiej decyzji przysługuje jeszcze odwołanie.

W przypadku Suwałk jest możliwość skierowania ruchu pojazdów ciężkich w godzinach nocnych w kierunku byłego przejścia granicznego w Ogrodnikach drogą krajową nr 16 z Augustowa. Wtedy pojazdy będą mogły ominąć Suwałki. Kolejnym argumentem jest badanie natężenia hałasu, które zostało zaprezentowane miesiąc temu przez suwalski Zarząd Dróg i Zieleni.

Zgodnie z badaniami aż 7 tysięcy mieszkańców Suwałk żyje w ciągłym i permanentnie przekraczającym wszelkie normy hałasie. 45 tysięcy Suwalczan odczuwa skutki związane z przekroczeniem hałasu wzdłuż odcinka krajowej ósemki w Suwałkach.

Czesław Renkiewicz, w piątek wybiera się na spotkanie z Lechem Witeckim, generalnym dyrektorem GDDKiA w Warszawie. Spotkanie zainicjował wojewoda podlaski. Jeżeli miałaby zapaść jakaś decyzja odnośnie nocnej blokady to dopiero po tej wizycie i wnioskach z niej płynących.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Drogi i autostrady

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Edyta Wsół 17 października 2014

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Drogi i autostrady

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Rynek Infrastruktury 15 września 2014

Budowa obwodnicy Inowrocławia: Oferta konsorcjum Mirbudu najkorzystniejsza

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Drogi i autostrady

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Edyta Wsół 17 października 2014

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Drogi i autostrady

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Rynek Infrastruktury 15 września 2014

Budowa obwodnicy Inowrocławia: Oferta konsorcjum Mirbudu najkorzystniejsza

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5