Droga wojewódzka nr 579, przechodząca przez środek Błonia pod Warszawą, zostanie w przyszłości przebudowana i rozbudowana. Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie rozpisał przetarg na sporządzenie dokumentacji projektowej dla tego przedsięwzięcia. Zadaniem objęte zostałyby 2 km drogi.
Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie chce zlecić opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy oraz rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 579 w Błoniu. Szacowana wartość sporządzenia dokumentów to 2,88 mln zł.
Wykonawca opracowania przygotuje dokumentację geotechniczną i geologiczną. Sporządzony ma zostać także raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, który będzie konieczny do wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Powstanie projekt budowlany, projekt rozbiórki oraz projekt wykonawczy. Projektant przygotuje także kosztorys inwestorski.
Zakresem inwestycji objęta ma zostać droga wojewódzka nr 579 od km 27+300 do km 29+284. Łącznie będzie to odcinek o długości 2 km. Odcinek przebiega przez samo centrum Błonia, a średniodobowe natężenie pojazdów wynosi ponad 12,5 tys. samochodów – z czego niespełna 2 tys. to pojazdy ciężarowe.
Budowa nowej drogi będzie obejmować przebudowę jezdni, poboczy, skrzyżowań, obiektów inżynierskich (w tym most na rz. Rokitnica oraz wiadukt nad linią kolejową nr 3), dróg serwisowych, ścieżek pieszo-rowerowych, zatok autobusowych, systemu odwodnienia, a także miejsc do kontroli pojazdów.
Składanie ofert w przetargu wyznaczono do 23 maja 2023 roku. Wybór projektanta poprzedzi analiza ceny (60 proc.) oraz okresu rękojmi (40 proc.). Na realizację dokumentacji wyznaczono 37 miesięcy.
Warto przypomnieć, że
robotami objęty został w 2021 roku inny odcinek drogi wojewódzkiej nr 579, a dokładnie od km 22+600 do km 27+290 (skrzyżowanie z droga krajową nr 2) na terenie gmin Leszno i Błonie. Kompletna przebudowa prawie 5 km drogi, za realizację której odpowiadała Skanska, obejmowała poszerzenie jezdni, dobudowę chodników, ścieżek rowerowych, wjazdów do obsługi przyległych terenów oraz budowę sieci infrastruktury podziemnej.