Dziesięciu wykonawców jest zainteresowanych budową obwodnicy Mierzyna w ciągu drogi krajowej nr 10. Wszyscy złożyli oferty droższe niż budżet zamawiającego. Najtańszy Rubau.
W ramach tego przetargu trzeba wybudować drogę o łącznej długości ok. 8 km – częściowo po terenach miasta Szczecina, częściowo poza obszarem miejskim.
Zgłosiło się dziesięciu wykonawców. Przy budżecie określonym na 130,1 mln zł, najtańsza oferta ma wartość 139,98 mln zł. To propozycja firmy Rubau.
Pozostali oferenci to: Budimex – 153,4 mln zł, Porr – 165,76 mln zł, Strabag – 168,35 mln zł, Terlan – 168,77 mln zł, Mostostal Warszawa – 176,74 mln zł, konsorcjum Roverpol – 179,1 mln zł, Eurovia Polska – 182,55 mln zł, NDI Energy – 189,55 mln zł, konsorcjum na czele z PRD Nowogard – 227,24 mln zł.
Obwodnica Mierzyna w ciągu DK-10 to wspólna inwestycja GDDKiA i miasta Szczecin, gdyż będzie poprowadzona zarówno przez teren miasta, gdzie zarządzającym drogami krajowymi jest prezydent, a częściowo przez tereny zamiejskie, gdzie trasa podlega administracji GDDKiA. Ma zapewnić dojazd do Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6 (obecnie na etapie przetargu, po otwarciu ofert wykonawców) poprzez wyprowadzenie ruchu tranzytowego z drogi krajowej nr 10 z miejscowości Mierzyn.
Dla inwestycji zostało już wydane zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Jeśli uda się szybko wybrać wykonawcę i podpisać umowę, roboty mają szansę ruszyć jeszcze w tym roku.
Obecnie DK10 ze Szczecina w stronę granicy z Niemcami przebiega przez gęsto zabudowaną miejscowość Mierzyn. Już teraz miejscowość jest bardzo obciążona ruchem tranzytowym. Dodatkowo, za kilka lat na połączeniu DK-10 i zachodniej obwodnicy Szczecina powstanie węzeł Szczecin Zachód, który będzie jednym z głównych połączeń z centrum Szczecina. Oznacza to dodatkowy ruch na krajowej dziesiątce. Nowy przebieg tej drogi zapewni właściwy dojazd do obwodnicy Szczecina w ciągu S6.
fot. GDDKiA
Droga będzie się zaczynać od strony Szczecina skrzyżowaniem na końcu ulicy Ku Słońcu w rejonie istniejącego centrum handlowego. Początkowy fragment, o długości ponad 200 m, to teren miasta. Dalej trasa będzie biegła w kierunku północnym do połączenia ulic Topolowej i Łukasińskiego. Za ten odcinek o długości ok. 1,2 km będzie odpowiedzialna GDDKiA. Dalej trasa wróci na tereny miejskie i pobiegnie w kierunku zachodnim, żeby po około 2,1 km znów go opuścić. Ostatni odcinek liczący 1,3 km doprowadzi obwodnicę do węzła Szczecin Zachód (Dołuje).