Partner serwisu
Drogi i autostrady

Tak krajowa trójka ma ominąć Kaczorów. GDDKiA wybrała wariant

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Autor:

ep.

Data publikacji:
29-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
29-01-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Tak krajowa trójka ma ominąć Kaczorów. GDDKiA wybrała wariant
fot. Google Maps
Ma mieć ok. 5 km długości i ominie po wschodniej stronie Mysłów, a po północnej Kaczorów. GDDKiA wybrała wariant przebiegu obwodnicy Kaczorowa w ciągu drogi krajowej nr 3. Inwestycja powstanie na trasie między Bolkowem a Jelenią Górą. Teraz jeszcze musi go zatwierdzić decyzja środowiskowa.

Wniosek o wydanie tego kluczowego dokumentu dla obwodnicy Kaczorowa ma być złożony w II kwartale tego roku. To będzie jedna z siedmiu zadań planowanych w ramach Programu budowy 100 obwodnic na terenie woj. dolnośląskiego.



Wyświetl większą mapę

Obecnie dobiegają końca prace nad studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym dla tej inwestycji. Prace te zostały zlecone w lipcu 2019 r. Przeanalizowano cztery możliwe warianty przebiegu drogi, przeprowadzono także konsultacje z mieszkańcami gmin Bolków, Janowice Wielkie i Wojcieszów.

Wybrany wariant to tzw. W8. Zgodnie z nim obwodnica przebiegać będzie po wschodniej stronie Mysłowa, następnie poprowadzona zostanie nad DK-3, ominie Kaczorów od północnej strony i zakończy się w Radomierzu. Będzie miała ponad 5 km długości.

fot. GDDKiA
Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach rozbudowy DK-3 od Bolkowa do Jeleniej Góry. Cały ten odcinek liczy będzie liczył ponad 17,5 km.

Droga ma mieć parametry klasy GP. W ramach inwestycji część skrzyżowań z drogami niepublicznymi oraz zjazdy z drogi krajowej zostaną zamknięte. Pozostałe skrzyżowania zostaną przebudowane – wydzielone maja być lewoskręty, w planie jest także zmiana skrzyżowań zwykłych na skanalizowane oraz wykonanie wysp dzielących na wlotach podporządkowanych. W sumie powstać ma siedem skrzyżowań skanalizowanych z drogami podporządkowanymi oraz jedno rondo turbinowe.

Po wydaniu decyzji środowiskowej dla wybranego wariantu przeprowadzone zostaną szczegółowe badania geologiczne, opracowana zostanie także dokumentacja niezbędna do uzyskania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej, a następnie ogłoszony ma być przetarg na realizację w trybie buduj.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

FBSerwis najkorzystniejszy na utrzymanie dróg w pomorskim

Drogi i autostrady

FBSerwis najkorzystniejszy na utrzymanie dróg w pomorskim

Redakcja 05 czerwca 2025

Śląskie. Tak się zmienia „gierkówka”

Drogi i autostrady

Unibep może ruszać z rozbudową obwodnicy Giżycka

Drogi i autostrady

Zobacz również:

FBSerwis najkorzystniejszy na utrzymanie dróg w pomorskim

Drogi i autostrady

FBSerwis najkorzystniejszy na utrzymanie dróg w pomorskim

Redakcja 05 czerwca 2025

Śląskie. Tak się zmienia „gierkówka”

Drogi i autostrady

Unibep może ruszać z rozbudową obwodnicy Giżycka

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5