Częstochowa podpisała umowę z Budimexem na zaprojektowanie i budowę tzw. ul. Bugajskiej Bis. Nowy trakt zapewni nie tylko wygodny wyjazd z miasta na wschód w kierunku Olsztyna Jurajskiego, ale i alternatywny dojazd na przemysłowy Kucelin.
Miejski Zarząd Dróg w Częstochowie ma już wykonawcę na budowę węzła drogowego Al. Wojska Polskiego DK-1 wraz z nowym przebiegiem DK-46 w Częstochowie. Mowa o rejonie skrzyżowania drogi krajowej nr 91 (dawniej nr 1) z ul. Bugajską. Na ten cel miasto pozyskało dofinansowanie z Polskiego Ładu.
Umowa wartości 241 mln zł między Miejskim Zarządem Dróg w Częstochowie a Budimexem została podpisana 28 marca w Urzędzie Miasta Częstochowy w obecności m.in. wiceministra infrastruktury Przemysława Koperskiego oraz prezesa zarządu Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Janusza Michałka.
Zakres inwestycji obejmuje zaprojektowanie, uzyskanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej i budowę węzła drogowego Al. Wojska Polskiego DK-1 (obecnie DK-91) z drogą krajową DK-46. Przebudowane zostanie skrzyżowanie Al. Wojska Polskiego z ul. Bugajską i ul. Długą. W planach jest budowa nowego odcinka DK-46 od granic miasta z gminą Olsztyn do projektowanego węzła drogowego z DK-1. Przebieg nowego odcinka DK-46 projektant musi zaplanować w taki sposób aby była możliwość dobudowy drugiej jezdni DK-46 na odcinku pomiędzy DK-1 a przedłużeniem ul. Korfantego. Wybudowana zostanie ulica Smolna.
– Dzięki inwestycji zyska całe miasto, a zwłaszcza jego część związana ze strefą aktywności gospodarczej na terenach przemysłowych, w tym firmy rozwijające się w Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej – podkreśla Krzysztof Matyjaszczyk, prezydent Częstochowy. Podkreślono, że z budowy wygodnego, bezkolizyjnego z linią kolejową i bezpiecznego wyprowadzenia ruchu z alei Wojska Polskiego i nowego fragmentu DK-46 w kierunku wschodnim skorzystają mieszkańcy Częstochowy, ale też wszystkie gminy subregionu przez które przebiega DK-46. – Inwestycja jest skomplikowana logistycznie, bo to nie tylko nowy węzeł i bezkolizyjne skrzyżowanie z aleją Wojska Polskiego, ale także obiekty inżynieryjne nad torami kolejowymi i Wartą, ciągi piesze i rowerowe, nowe oświetlenie. Generalnie - zmiana całego systemu drogowego w tym rejonie – mówi włodarz.
Wraz z inwestycją konieczna będzie budowa obiektu mostowego nad rzeką Wartą. W projektowanym obiekcie ma zostać zapewniona możliwość poprowadzenia drogi po wschodniej stronie rzeki w celu obsługi komunikacyjnej przyległego terenu z zachowaniem skrajni drogowej. W ramach inwestycji przewiduje się także budowę obiektu mostowego nad linią kolejową nr 1.
Ponadto wybudowane zostaną ciągi piesze, rowerowe oraz zatoki autobusowe. Przy czym zaplanowano budowę ciągów pieszych i dróg rowerowych do projektowanego przejścia podziemnego pod linią kolejową nr 1 w miejscu istniejącego przejazdu kolejowego w ul. Bugajskiej. Zaplanowano także budowę stanowiska do ważenia pojazdów ciężarowych, oświetlenia ulicznego i odwodnienia oraz systemu tablic zmiennej treści.
Nowa inwestycja będzie mogła odciążyć al. Pokoju w Częstochowie, przy której stoją domy mieszkalne, a także ulicę Legionów. Miasto wskazuje, że projektowanie inwestycji potrwa 1,5 roku, natomiast prace budowlane – 2,5 roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.