Partner serwisu
Drogi i autostrady

Toruń: Łuki mostu wypłyną na Wisłę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
03-12-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Toruń: Łuki mostu wypłyną na Wisłę
fot. UM Toruń
Na pierwszą dekadę grudnia 2012 planowane jest osadzenie stalowych przęseł na podporach nowego mostu w Toruniu. To historyczne wydarzenie przyciągnie do Torunia wielu specjalistów inżynierii mostowej – spodziewają się wykonawcy inwestycji.

Do Torunia przypłynęły już holenderskie barki, na których gotowe, scalone przęsła zostaną przetransportowane z placu montażowego w nurt Wisły i osadzone na gotowych podporach. Pierwsze przęsło jest już prawie gotowe do tej operacji. Dwie jego części zostały uniesione na specjalnej wieży montażowej, ustawionej bezpośrednio nad wykopanymi przy brzegu dokami i będą połączone i zespawane w jeden łuk mostu.

Po scaleniu zostanie on osadzony na barkach, które wpłyną do doków. Analogicznie zostanie przygotowane drugie przęsło po zamontowaniu pierwszego na podporach. Barki zostaną połączone stalowym elementem rozporowym, który dodatkowo usztywni osadzoną na nich gotową konstrukcję podczas jej przepływania na podpory. Ta skomplikowana operacja będzie sterowana komputerowo. Teraz wiele zależy od pogody, która musi być stabilna i bezwietrzna, a poziom wody w Wiśle wysoki, tak by obciążone tonami stali barki swobodnie manewrowały po rzece. Dlatego padający deszcz nie martwi inżynierów Strabaga.

Mimo zimna i mglistej, deszczowej pogody prace na budowie postępują w szybkim tempie. Na placu Daszyńskiego robotnicy pracują przy budowie estakad i łącznic, montują szalunki i zbrojenie, betonują mury oporowe oraz płytę konstrukcji. Wznoszona jest także druga podpora, tzw. "pylonowa" Estakady Żółkiewskiego, do której przymocowane będą liny (wanty) trzymające płytę pomostu. Trwają również prace wykończeniowe przy tunelach oraz roboty drogowe na ulicy Wschodniej i jej łącznicach, na południowej jezdni Szosy Lubickiej i nad tunelem T2. Tam układane są przede wszystkim warstwy konstrukcyjne pod nawierzchnie bitumiczne ulic.

W odcinku ulicy Kalinowej wykonano wjazdy bramowe z kostki brukowej. W rejonie ulic Wschodniej i Świerkowej budowane są także instalacje wodno-kanalizacyjne i kanalizacja deszczowa. Na podporze w nurcie Wisły trwa demontaż rusztowań i szalunków filarów. Natomiast na lewym brzegu główne prace to w tej chwili szalowanie, zbrojenie i betonowanie płyty pomostu nad estakadami.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5