Rynek Infrastruktury
– Dzięki temu Toruń będzie się nadal rozwijał i utrzyma się na wysokiej pozycji pod względem absorpcji środków unijnych zarówno w regionie, jak i w kraju. W Toruniu szczególny nacisk kładziemy na rozbudowę i modernizację dróg zwłaszcza tych, które są elementem szkieletowego układu drogowego naszego miasta – oznajmia prezydent.
– Powstawanie nowych arterii w dużej mierze przyczynia się do rozwiązania problemów komunikacyjnych, a także do wzrostu atrakcyjności miasta dla inwestorów. Przyciąganie do Torunia inwestorów oznacza, z kolei, nowe miejsca pracy dla torunian – uważa Michał Zaleski.
– Mówiąc o nowej perspektywie programowej należy podkreślić, że szansą na spójny rozwój nie tylko Torunia, ale i całego regionu kujawsko-pomorskiego będzie konsekwentna realizacja koncepcji budowy Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Dzięki nim poszczególne ośrodki miejskie będą łatwo dostępne dla wszystkich mieszkańców regionu, a i region umocni swoją pozycję na mapie kraju – mówi portalowi „rynekinfrastruktury.pl” prezydent Zaleski.
Miasto przygotowało już propozycje projektów kluczowych w ramach kontraktu terytorialnego na nową perspektywę unijną na lata 2014-2020. Miasto chce przebudować istniejący układ drogowy w ciągu DK-91 na kierunku północ-południe. Powstać ma Trasa Wschodnia od placu Daszyńskiego poprzez ulicę Wschodnią do Grudziądzkiej oraz przebudowana ulica Łódzka od Lipnowskiej do Zdrojowej wraz z budową wiaduktu.
Kolejnym projektem będzie budowa Trasy Staromostowej i realizacja etapu III i IV: od Placu Armii Krajowej do Placu Niepodległości z przebudową nawierzchni mostu oraz przejściem podziemnym pod Placem Rapackiego.
Toruń chce w przyszłej perspektywie zbudować i przebudować główny szkieletowy układ drogowy miasta. Będzie on obejmował budowę drugiej jezdni na odcinku od ulicy Grudziądzkiej do Wschodniej, odcinek od Szosy Chełmińskiej do Okrężnej oraz budowę VI etapu Trasy Staromostowej.
Zostanie wybudowane również połączenie komunikacyjne drogi ekspresowej S10 z drogą krajową nr 15. Projekt ten zakłada budowę I etapu Trasy Staromostowej od drogi S10 i węzła Kluczyki do Trasy Średnicowej Podgórza oraz rozbudowę ulicy Olsztyńskiej na odcinku od Suwalskiej do granic miasta, wraz z włączeniem w drogę krajową nr 15.