Partner serwisu
Drogi i autostrady

Toruń: Mijają 44 tygodnie na budowie przeprawy przez Wisłę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
30-10-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Toruń: Mijają 44 tygodnie na budowie przeprawy przez Wisłę
fot. Urząd Miasta Torunia
W połowie stycznia po prawej stronie przeprawy przez Wisłę w Toruniu rozpoczęto montaż zbrojenia fundamentu, natomiast na lewym brzegu ułożono beton podkładowy dla podpory. Na placu do scalania budowlańcy spawali pierwsze fragmenty łuków mostu.

Tuż obok placu do scalania wykonywane były ławy fundamentowej podpory brzegowej mostu. Na wysokości ul. Otłoczyńskiej powstawały filary wiaduktu kolejowego. Na terenach zalewowych po obu stronach rzeki stanęły filary podpór estakad, na lewym brzegu zaś rozpoczęto montaż stalowej konstrukcji. W nurcie rzeki przygotowano sztuczną wyspę pod centralną podporę mostu, a na placu Daszyńskiego, gdzie powstaje trzypoziomowy węzeł komunikacyjny, rozpoczęły się wstępne prace przy wykonywaniu podziemnego tunelu.

 

Główne podpory mostu są już widoczne. Zarówno po prawej, jak i lewej stronie, także w nurcie rzeki, wykonawcy przeprawy szalują i betonują kolejne elementy podpór, a także montują już stalową konstrukcję pod częścią jezdną. W okolicy ul. Otłoczyńskiej obecnie trwa rozszalowywanie płyt pomostu wiaduktu kolejowego.


Na terenach zalewowych natomiast trwa spawanie kolejnych elementów stalowej konstrukcji, montaż łożysk estakady i zbrojenie płyt pomostowych. Tunel na pl. Daszyńskiego osiąga już docelowy kształt, trwa tam obecnie szalowanie ścian i stropów ostatnich sekcji.

 

Zaawansowanie rzeczowe projektu przekroczyło 60%, a finansowe 300 mln zł. Przed nami jeszcze w tym roku: montaż konstrukcji łukowej mostu, ustawienie ekranów akustycznych na prawobrzeżu, podwieszenie za pomocą lin wantowych części estakady Żółkiewskiego, ponowne uruchomienie linii tramwajowej po przebudowie torowiska na pl. Daszyńskiego, zakończenie prac przy realizacji elementów konstrukcyjnych tunelu T2, betonowanie płyt pomostu estakad prawobrzeżnych i lewobrzeżnych, uruchomienie wjazdu i wyjazdu ul. Wschodnią z pl. Daszyńskiego.

 

Finalnie trasa mostowa przez Wisłę będzie miała 540 m długości i 24 m szerokości, a rozpiętość dwóch łukowych przęseł mostu wyniesie 270 m.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5