Partner serwisu
Drogi i autostrady

Trzech chętnych do przygotowania koncepcji tunelu pod torami w Lublińcu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
04-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
04-12-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Trzech chętnych do przygotowania koncepcji tunelu pod torami w Lublińcu
fot. Google MapsUlica Częstochowska, Lubliniec
Lubliniec po nieudanym pierwszym postępowaniu, po raz drugi szuka projektantów dla budowy w przyszłości tunelu pod torami. Mowa o obiekcie, który miałby się znaleźć w miejscu zatłoczonego przejazdu na ul. Częstochowskiej. Zgłosiły się trzy firmy gotowe zaprojektować przeprawę. Zamawiający będzie teraz prowadził z nimi negocjacje.

Gmina Lubliniec po raz drugi wystartowała z przetargiem na wykonanie projektu budowlanego oraz programu funkcjonalno-użytkowego budowy dwupoziomowego skrzyżowania kolejowo-drogowego w ulicy Częstochowskiej. Przeprawa powstać ma w zamian za likwidację jednopoziomowego skrzyżowania z liniami 61 Kielce – Fosowskie i numer 143 Kalety – Wrocław Popowice. Łącznie obiekt miałby powstać pod czterema torami.

Zamawiający zmienił formułę postępowania na zamówienie w trybie negocjacji. Na razie trzy firmy zgłosiły chęć o dopuszczenie do udziału w postępowaniu – DMK Inżynieria z Rybnika, Firma Inżynierska GF-Mosty z Piekar Śląskich oraz Mosty Katowice. Negocjacje składają się z czterech etapów. W pierwszym zamawiający dokona badania złożonych wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz podmiotowych środków dowodowych, oświadczeń i dokumentów. W drugim etapie nastąpi zaproszenie do złożenia oferty wstępnej. W trzecim etapie przeprowadzone zostaną negocjacje z wykonawcami, które będą dotyczyć wszystkich uwarunkowań realizacji przedmiotu zamówienia i umowy, podziału na etapy, terminów realizacji itp. Zamawiający może na tym etapie jeszcze doprecyzować i uzupełnić opis przedmiotu zamówienia i warunki umowy. W ostatnim – czwartym – etapie wykonawcy będą musieli przedstawić ofertę ostateczną. Zamawiający dokona ich oceny i dokona wyboru najkorzystniejszej oferty.

Warto przypomnieć, że w poprzednim postępowaniu zgłosiła się wyłącznie jedna firma – Safege z Francji – która zaproponowała prace projektowe za 1,63 mln zł. Zamawiający przygotował na to zadanie wyłącznie 1 mln zł. W związku z przekroczeniem budżetu, przetarg unieważniono.

Wykonawca sporządzając dokumenty musi uwzględnić kalkulację kosztów realizacji zadania, dokonać dodatkowych badań geologicznych oraz zaprojektować przejście podziemne dla pieszych pod torami z dostosowaniem go do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, a także zaprojektować drogę w tunelu dla ruchu pojazdów samochodowych i rowerów.

Zamawiający wymaga opracowania projektu budowlanego, zbiorczego zestawienia kosztów, pozyskania wszelkich uzgodnień, opinii oraz pozyskania map do celów projektowych. Następnie wykonania badań geologicznych, opracowania w ramach potrzeby raportu o oddziaływaniach przedsięwzięcia na środowisko oraz przygotowania materiałów wraz z wnioskiem, niezbędnych do uzyskania pozwolenia na realizację inwestycji.

Jak wyjaśniają urzędnicy, istniejące jednopoziomowe skrzyżowanie jest największym punktem kolizyjnym i jednocześnie podstawowym problemem na komunikacyjnej mapie Lublińca. Aktualnie natężenie ruchu kolejowego i drogowego pociąga za sobą konieczność nieustannego zamykania przejazdu kolejowego, co powoduje permanentny paraliż komunikacyjny w centrum Lublińca, w szczególności w tzw. godzinach szczytu komunikacyjnego.

Koncepcja przewiduje przejście ul. Zwycięstwa pod istniejącą linią kolejową za pomocą wiaduktu kolejowego. Obiekt ma być jednoprzęsłowy o konstrukcji żelbetowej lub dźwigarobetonowej. Pokonanie różnicy wysokości pomiędzy terenem istniejącym, a wiaduktem kolejowym, ma być zaprojektowane za pomocą wykopu w murach oporowych. Przewidziano układ jednojezdniowy z dwoma pasami. Szerokość jezdni określono na 7 metrów. Z jednej strony przewidziano chodnik oraz ścieżkę rowerową.

Na razie miasto nie ma funduszy na budowę przeprawy. Zdaniem urzędników, finansowanie inwestycji może pojawić się w 2024 roku, a wówczas w pierwszej kolejności otrzymają dofinansowanie te projekty, które będą w pełni gotowe do realizacji. Z tego też powodu miasto podjęło się zadania opracowania dokumentacji projektowej, obejmującej budowę dwupoziomowego skrzyżowania kolejowo-drogowego.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jak będzie wyglądała obwodnica Tucholi?

Drogi i autostrady

Jak będzie wyglądała obwodnica Tucholi?

Damian Kelman 31 lipca 2025

Warszawa. Będzie nowy tunel w Rembertowie

Drogi i autostrady

Warszawa. Będzie nowy tunel w Rembertowie

inf. pras. UM Warszawa 30 lipca 2025

Amsterdam z przetargiem na nowe tramwaje

Miasto

Amsterdam z przetargiem na nowe tramwaje

Przemysław Farsewicz 03 sierpnia 2025

Olsztyn z umową na tunel drogowy pod torami

Drogi i autostrady

Olsztyn z umową na tunel drogowy pod torami

Przemysław Farsewicz 14 października 2024

Olsztyn wybrał wykonawcę tunelu drogowego na Zatorze

Drogi i autostrady

Olsztyn wybrał wykonawcę tunelu drogowego na Zatorze

Przemysław Farsewicz 27 września 2024

Olsztyn bliżej budowy nowego tunelu na Zatorze

Miasto

Olsztyn bliżej budowy nowego tunelu na Zatorze

Przemysław Farsewicz 18 lipca 2024

Zobacz również:

Jak będzie wyglądała obwodnica Tucholi?

Drogi i autostrady

Jak będzie wyglądała obwodnica Tucholi?

Damian Kelman 31 lipca 2025

Warszawa. Będzie nowy tunel w Rembertowie

Drogi i autostrady

Warszawa. Będzie nowy tunel w Rembertowie

inf. pras. UM Warszawa 30 lipca 2025

Amsterdam z przetargiem na nowe tramwaje

Miasto

Amsterdam z przetargiem na nowe tramwaje

Przemysław Farsewicz 03 sierpnia 2025

Olsztyn z umową na tunel drogowy pod torami

Drogi i autostrady

Olsztyn z umową na tunel drogowy pod torami

Przemysław Farsewicz 14 października 2024

Olsztyn wybrał wykonawcę tunelu drogowego na Zatorze

Drogi i autostrady

Olsztyn wybrał wykonawcę tunelu drogowego na Zatorze

Przemysław Farsewicz 27 września 2024

Olsztyn bliżej budowy nowego tunelu na Zatorze

Miasto

Olsztyn bliżej budowy nowego tunelu na Zatorze

Przemysław Farsewicz 18 lipca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij