Rynek Infrastruktury
Wcześniej taki model przyjął się na S3 Szczecin – Gorzów Wielkopolski. Teraz zagości on na AOW, a także na odcinku A2 Konin – Dąbie.
Przetarg obejmuje lata 2011-2015. Wśród zadań dla firmy, która zwycięży w procedurze, wymieniane są: drobne naprawy nawierzchni jezdni, likwidacja wybojów stanowiących zagrożenie ruchu, wymiana i ustawianie barier, utrzymanie obiektów inżynierskich, czyszczenie, przeglądy i konserwacja, koszenie pasa drogowego, naprawy i uzupełnianie ogrodzenia pasa drogowego, uzupełnianie znaków drogowych, uzupełnianie elementów odwodnienia (np. kratki ściekowe, włazy studzienek), utrzymanie czystości pasa drogowego, odwodnienia, znaków i ekranów dźwiękochłonnych, czyszczenie separatorów, studzienek i zbiorników odparowujących, usuwanie martwej zwierzyny i niebezpiecznych przedmiotów z pasa drogowego, naprawy oświetlenia i sygnalizacji świetlnych, objazdy AOW, praca dyżurnych w Obwodzie Utrzymania Autostrady, zimowe utrzymanie AOW, organizacja i utrzymanie Tymczasowej Bazy kontenerowej w pierwszym roku trwania umowy oraz organizacja i utrzymanie Obwodu Utrzymania Autostrady.
Według portalu tuwroclaw.pl, przyjęcie takiego modelu wynika przede wszystkim z oszczędności – miesięczne utrzymanie autostrady może kosztować nawet niemal 300 tys. zł.