Partner serwisu
Drogi i autostrady

W Sandomierzu zbudują węzeł. Połączy miasto z nowym mostem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Autor:

ep.

Data publikacji:
15-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
15-09-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Ri

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
W Sandomierzu zbudują węzeł. Połączy miasto z nowym mostem
fot. GDDKiA
W Sandomierzu kończy się budowa nowego mostu przez Wisłę. Teraz trzeba go skomunikować z układem dróg w mieście. Po wschodniej stronie obiektu powstanie węzeł. Ruszyły już prace ziemne.

Nowy most w Sandomierzu powstaje w ciągu drogi krajowej nr 77 Lipnik – Stalowa Wola. Powstaje w miejscu konstrukcji z 1953 r., która ze względu na zły stan konstrukcji najpierw została wyłączona z ruchu, a następnie rozebrana. W sąsiedztwie starego obiektu jeszcze w 2011 roku powstał nowy most, który obecnie jest wykorzystywany do przekraczania rzeki w obu kierunkach. Docelowo przejazd przez Wisłę w tym mieście ma się odbywać dwujezdniowo – każda jezdnia będzie poprowadzona oddzielnym obiektem. Istniejący obiekt z 2011 roku będzie służył do jazdy w kierunku Lipnika i Kielc, natomiast nowy będzie przeznaczony dla ruchu w stronę Stalowej Woli i Tarnobrzega.

Nowy most jest w realizacji od 2021 roku. Buduje go firma Intop. Jeszcze w ubiegłym roku zamontowana została konstrukcja mostu, a niedawno obiekt przeszedł próby obciążeniowe. Teraz kluczowe jest polaczenie go drogą krajową nr 77, projektowanym przez Świętokrzyski ZDW nowym odcinkiem drogi nr 723 oraz lokalnym układem ulic po wschodniej stronie miasta. Pierwotnie planowano w tym miejscu budowę ronda, ale to się zmieniło – wybudowany zostanie węzeł. Decyzja zapadła po tym, jak zarządca drogi wojewódzkiej ogłosił zamiar budowy nowego odcinka drogi nr 723. Jak zapewnia GDDKiA, węzeł zapewni bezkolizyjne i szybsze w stosunku do ronda połączenie przeprawy mostowej z układem komunikacyjnym miast, a most dzięki temu będzie swoją funkcję spełniał optymalnie.

Wykonawca opracował już nową dokumentację, uzyskał decyzję środowiskową i zamienną decyzję o pozwoleniu na budowę. Dzięki temu jeszcze w sierpniu rozpoczęto przygotowania terenu pod węzeł, ruszyły także pierwsze roboty ziemne i roboty palowe przy posadowieniu wiaduktu.

Budowa węzła będzie trwała co najmniej do końca przyszłego roku. Samym obiektem kierowcy mogą pojechać wcześniej, tj. w połowie przyszłego roku – ma on być okresowo wykorzystany do wprowadzania tymczasowej organizacji ruchu podczas budowy połączeń między mostami a węzłem.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij