Rynek Infrastruktury
Pierwsze prace przygotowawcze związane z budową wiaduktu przy ulicy Lidzbarskiej ruszyły w zeszłym roku, natomiast szczególnie intensywne roboty budowlane prowadzone były od kwietnia do listopada bieżącego roku. Rozpoczęcie prac przy wiadukcie było uzależnione od zakończenia innego obiektu – wiaduktu kolejowego przy ulicy Kochanowskiego. To pod nim w trakcie prac odbywał się lokalny ruch samochodowy.
Prace związane z budową wiaduktu drogowego rozpoczęły się od wykonania podpór a następnie budowy żelbetowych przyczółków i filarów. Po pracach przygotowawczych przystąpiono do montażu przęseł, począwszy od strony skrzyżowania z ulicą Władysława Jagiełły. Ostatecznie pod koniec lipca zakończono montaż sześciu przęseł stalowo-betonowych. Następnie prowadzone były prace zbrojeniowe oraz betonowanie płyty, a także elementów wyposażenia obiektu. Długość wiaduktu wynosi 184,3 m a szerokość przęseł 12,5 m.
W efekcie wiadukt drogowy przy ulicy Lidzbarskiej został oddany do eksploatacji jeszcze w grudniu tego roku, na osiem miesięcy przed zaplanowanym terminem zakończenia robót. To bardzo ważna inwestycja dla poprawy komunikacji pomiędzy obiema częściami Działdowa. Nowy wiadukt pozwala na płynny i przede wszystkim, bezkolizyjny ruch tranzytowy przejeżdżających jedną z trzech dróg wojewódzkich przebiegających przez Działdowo. Ma to podstawowe znaczenie dla ruchu samochodów służb ratowniczych oraz dla bezpieczeństwa mieszkańców.
Modernizacja linii kolejowej E 65/C-E 65 na odcinku Warszawa-Gdynia, obszar LCS Działdowo współfinansowana jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.