Na ogromne korki na węźle Lubelska narzeka wielu kierowców. – Wiemy o problemie, docelowo ma go rozwiązać opracowanie nowej organizacji ruchu – odpowiada GDDKiA.
Pan Paweł, nasz Czytelnik, wracał niedawno z Warszawy w swoje rodzinne strony na jeden długich weekendów. – Podobnie, jak wielu kierowców podróżowałem Południową Obwodnicą Warszawy (S2), a na węźle Lubelska zjeżdżałem na prowadzącą w kierunku Lublina, trasę S17. Utknąłem w gigantycznym korku, stałem w nim około pół godziny – relacjonuje mężczyzna, który uważa, że to niedopuszczalne.
Głos pana Pawła nie jest odosobniony, na korki występujące w rejonie węzła Lubelska kierowcy skarżą się od kilku miesięcy. „Gazeta Wyborcza”
oceniła, że został on źle zaprojektowany i „nie odpowiada potrzebom związanym z ruchem”. – Na skrzyżowaniu, gdzie obecnie koncentruje się niemal cały ruch miedzy stolicą a wschodnia częścią Polski, w tym Lublinem i dalej Rzeszowem, przewidziano tylko jeden pas do zjazdu z południowej obwodnicy na S17 – czytamy w tekście.
Małgorzata Tarnowska, rzecznik prasowy warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nie odniosła się wprost do uwag naszego Czytelnika. Odesłała nas do oficjalnego komunikatu.
Chodzi o to, że niedawno na łącznicy węzła prowadzącej z S17 od strony Lublina na S2 POW do Warszawy
udostępnione zostały dwa pasy ruchu. – To pierwsza ze zmian, a wprowadzenie drugiej związane będzie z oddaniem do ruchu odcinka S17 Lubelska - Warszawa Wschód (Zakręt). Wówczas udostępnimy dwa pasy ruchu również na łącznicy z S2 POW od strony Warszawy w kierunku Lublina (S17), co będzie związane z czasowym zamknięciem łącznicy z A2 od strony Terespola na S17 w kierunku Lublina – wyliczają urzędnicy.
Przedstawiciele GDDKiA dodają, że dla pojazdów jadących w stronę Lublina będzie obowiązywał objazd przez węzeł Warszawa Wschód (Zakręt). – Takie rozwiązanie umożliwi bezpieczne poprowadzenie dwóch pasów na łącznicy z S2 w kierunku Lublina – czytamy.
Docelowo problem ma rozwiązać przetarg na opracowanie nowej organizacji ruchu. Zadaniem przyszłego wykonawcy będzie opracowanie analiz i prognoz ruchu, a także budowa przewiązki, która umożliwi przywrócenie ruchu na łącznicy relacji A2 Terespol - S17 Lublin. – Powstanie ona pomiędzy jezdnią zbiorczo rozprowadzającą a jezdnią główną S17 w kierunku Lublina, na wysokości łącznicy zjazdowej z S2 na S17 – informuje GDDKiA.