Rynek Infrastruktury
Zasypywanie dziury zakończy się w niedzielę lub poniedziałek. Duża usterka powstała w połowie sierpnia, gdy robotnicy kopiący metodą górniczą pod tunelem Wisłostrady połączenie wschodniej i zachodniej części stacji Powiśle trafili na soczewkę wodną. Przez wyrwę wylewała się woda z gruntem, co spowodowało podmycie tunelu Wisłostrady.
Do tej pory wtłoczono 2 tys. metrów sześciennych specjalnej mieszanki o gęstości gruntu, a po weekendzie będzie jej 5 tys. Następnie przez specjalnie wiercone w jezdni Wisłostrady otwory mieszanka będzie dosypywana. – To znacznie przyspieszy naprawę awarii – uważa Francesco Scaglione ze spółki AGP Metro Polska.
Aby uniknąć opóźnień na budowie metra zdecydowano o drążeniu tuneli również od strony Dworca Wileńskiego. Prace przygotowawcze do rozpoczęcia drążenia będą wykonane na przełomie września i października. Drążenie ruszy z kolei na przełomie stycznia i lutego przyszłego roku.