Partner serwisu
Drogi i autostrady

Warszawa: Nikt nie wierzy w wylotówki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
03-09-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Warszawa: Nikt nie wierzy w wylotówki
fot. GDDKiA
W nowym Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 wśród priorytetów znajdziemy drogę S7 na odcinkach z Warszawy do Czosnowa, która wcześniej była w rezerwie oraz fragment na południe od Warszawy. Mimo umieszczenia ich na liście podstawowej, mało kto wierzy, że te inwestycje uda się w tej perspektywie zrealizować.

Łomianki marnie oceniają szanse na S7

– Działania rządu w mojej ocenie mają charakter wyborczy i niestety polityczny, choć nasz odcinek S7 przesunięto z listy rezerwowej. Warto przypomnieć, że w 2013 roku przed referendum o odwołanie prezydent Warszawy „zabrano” pieniądze z S7 odcinek Warszawa – Czosnów na rzecz równie ważnej Południowej Obwodnicy Warszawy. Niestety nie przyspieszyło to procedowania nad dokumentacją S7 tzn. przygotowaniem wniosku do RDOŚ w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” Piotr Rusiecki, zastępca burmistrza Łomianek. Z informacji wiceburmistrza wynika, że do dnia dzisiejszego taki wniosek nawet nie został złożony przez GDDKiA, choć budowa tego odcinka jest kluczowa dla dalszego rozwoju tej części regionu.

– Oczekujemy od rządu przyspieszenia prac na procedowaniem nad dokumentacją i wpisanie odcinka S7 Warszawa – Czosnów na listę o największym priorytecie, ze względu na wyjątkowo wysokie natężenie ruchu na naszym odcinku S7 i bezpośrednie połączenie drogowe z rozwijającym się portem lotniczym Warszawa Modlin – oświadcza Piotr Rusiecki i przypomina, że obecnie wszystkie zadania zostały wrzucone do jednego worka, bez podziału na zadania podstawowe i rezerwowe.

Jego zdaniem z punku widzenia zarządzania brak określonych i wyraźnych priorytetów „zaszkodzi sprawnej realizacji najważniejszych inwestycji drogowych i wprowadzi dowolność interpretacyjną w strukturach administracyjnych”. – W dalszej perspektywie może doprowadzić to do sytuacji, że zamiast budowy najbardziej potrzebnych i obciążonych odcinków dróg zaczną być budowane fragment o mniejszym znaczeniu, a my dalej będziemy tkwić w korkach wokół stolicy – kontynuuje wiceburmistrz. – Nie wierzę, w to, że rząd zrealizuje tę inwestycję do 2022, bo według wcześniejszych zapowiedzi rządowych miała powstać najpóźniej na mistrzostwa Euro 2012 – dodaje Piotr Rusiecki.

 

GDDKiA przygotowuje się do realizacji inwestycji

Agnieszka Stefańska, rzeczniczka GDDKiA w Warszawie, wyjaśnia portalowi „RynekInfrastruktury.pl”, że dla odcinka drogi S7 z Warszawy do Czosnowa trwają prace projektowe i nie uzyskano jeszcze decyzji środowiskowej. – Rozpatrywane są rozwiązania projektowe, uwzględniające między innymi wariantowy przebieg trasy – mówi Stefańska.

Z kolei dla odcinka z Płońska do Czosnowa złożono wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. Ta może zostać wydana w listopadzie 2015 roku. Natomiast wcześniej, bo jeszcze w tym miesiącu, planowane jest uzyskanie decyzji środowiskowej dla odcinka z Płońska do Mławy.

Kiedy możemy liczyć na ogłoszenie przetargów na odcinki drogi ekspresowej S7 na północ od Warszawy? – Na temat terminu ogłoszenia przetargu będę się wypowiadać po przyjęciu PBDK. Musimy mieć w tym celu zapewnione finansowanie – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” rzeczniczka GDDKiA.

Co z wylotem na Grójec?

Istnieją też obawy co do powstania drogi ekspresowej S7 na południu Warszawy, a dokładnie na odcinku prowadzącym do Grójca. – Cała droga S7 z Warszawy do Krakowa została wpisana na listę priorytetów nowego PBDK 2014-2023. To bardzo dobra wiadomość dla tysięcy kierowców, którzy każdego dnia korzystają z tej trasy. Niestety, ale dotychczas wiele rzeczy związanych z budową tej drogi ekspresowej, odcinek z Warszawy do Grójca, było obiecywanych, a tych obietnic było tak wiele i żadna z nich do dziś nie została spełniona – komentuje dla portalu „RynekInfrastruktury.pl” Dariusz Brzostek z Inicjatywy „Tak dla S7”.

Przypomina on, że do tej pory nie uchwalono Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023, co uniemożliwia ogłoszenie przetargu na to zadanie. Na stronie internetowej Inicjatywy „Tak dla S7” znajduje się licznik, który odmierza dni od momentu złożenia przez premier obietnicy w sprawie przetargu na ten odcinek S7. Na dziś jego stan to 337 dni, a licznik nadal bije.


Szczegóły dotyczące założeń nowego PBDK 2014-2023 znajdziesz w Monitorze.



Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.

   
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

InPost: Płacimy wyższy CIT niż reszta branży

Biznes i przemysł

InPost: Płacimy wyższy CIT niż reszta branży

Mikołaj Kobryński 13 września 2023

Zobacz również:

Do 2019 roku powstanie 1360 km dróg ekspresowych i autostrad

Drogi i autostrady

Do 2019 roku powstanie 1360 km dróg ekspresowych i autostrad

Elżbieta Pałys 16 listopada 2017

Będzie więcej pieniędzy na drogi?

Drogi i autostrady

Będzie więcej pieniędzy na drogi?

Elżbieta Pałys 20 marca 2017

Mazowieckie: GDDKiA ogłasza przetargi na zaprojektowanie trzech tras

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

InPost: Płacimy wyższy CIT niż reszta branży

Biznes i przemysł

InPost: Płacimy wyższy CIT niż reszta branży

Mikołaj Kobryński 13 września 2023

Zobacz również:

Do 2019 roku powstanie 1360 km dróg ekspresowych i autostrad

Drogi i autostrady

Do 2019 roku powstanie 1360 km dróg ekspresowych i autostrad

Elżbieta Pałys 16 listopada 2017

Będzie więcej pieniędzy na drogi?

Drogi i autostrady

Będzie więcej pieniędzy na drogi?

Elżbieta Pałys 20 marca 2017

Mazowieckie: GDDKiA ogłasza przetargi na zaprojektowanie trzech tras

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5