Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Warszawa. Nowy beton na wiadukcie Trasy Łazienkowskiej na Saskiej Kępie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
17-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
16-02-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

Budowa północnego, czyli pierwszego z dwóch nowych wiaduktów Trasy Łazienkowskiej na Saskiej Kępie wchodzi w kolejny etap. Obecnie trwa tu betonowanie płyty, na której znajdzie się m.in. jezdnia. Ten wiadukt będzie gotowy już latem. Jego „bliźniak” – w przyszłym roku.

Po rozebraniu północnego wiaduktu nad ul. Bajońską i Paryską w lipcu ub.r., rozpoczęła się budowa całkowicie nowego obiektu. Dotychczas wykonano pale, następnie ławy fundamentowe, podpory oraz przyczółki. Na nowych podporach powstaje płyta wiaduktu, na której w przyszłości pojawi się jezdnia, a wzdłuż niej ekrany akustyczne. Obecnie trwa zbrojenie i betonowanie płyty. Stalowe pręty zbrojeniowe zalewane są mieszanką betonową przywożoną na plac budowy betonomieszarkami – popularnie zwanymi „gruszkami”.

Betonowy dywanik

Rozkładanie na wiadukcie nowego betonu odbywa się odcinkami – pierwszy wykonano dwa tygodnie temu, a prace przy kolejnym odbywały się w środę 14 lutego. W tym celu dostarczono około 280 m sześć. betonu. Przywieziony został on aż 35 betonomieszarkami.

Na wykonanie 37 metrów bieżących wiaduktu wykorzystano dotychczas 555 m sześć. betonu. W sumie na całą płytę o długości 210 m potrzeba będzie 1650 m sześć. betonu oraz 540 ton stali. Betonowanie całej płyty wiaduktu powinno zakończyć się w kwietniu.

Równocześnie prowadzone są prace przy ekranach akustycznych, które pojawią się wzdłuż al. Stanów Zjednoczonych na odcinku od ul. Bajońskiej do ul. Międzynarodowej. Ekrany, w większości przezroczyste, będą chronić okoliczne tereny przed hałasem drogowym. W tym rejonie położona zostanie tzw. „cicha nawierzchnia”.

Więcej zieleni, lepsze oświetlenie

Nowe oświetlenie drogowe na wiadukcie i zmiany w oznakowaniu sprawią, że droga stanie się bezpieczniejsza. Będzie też więcej zieleni. Wzdłuż al. Stanów Zjednoczonych posadzonych zostanie ponad 70 nowych drzew, które wraz z drzewami już rosnącymi utworzą obustronne szpalery. Pojawi się także blisko 15 tys. dodatkowych krzewów, liczne byliny, pnącza oraz trawniki.

Przebudowywane są również sieci: gazowa, wodociągowa, energetyczna i telekomunikacyjna oraz kanalizacja deszczowa. Prace te są już mocno zaawansowane.

Inwestycję, która ma się zakończyć w połowie 2025 r., realizuje Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta. Generalnym Wykonawcą robót budowlanych jest firma WARBUD. Funkcję Inżyniera kontraktu pełni firma Bico Group Sp. z o.o.

Inwestycja uzyskała dofinansowanie z budżetu państwa w kwocie 101 159 257,40 zł w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Przewidywana całkowita wartość prac to 106 483 428,84 zł.

Dobrze zaplanowany remont

Warszawa sukcesywnie modernizuje istniejące drogi oraz realizuje nowe, niezwykle ważne inwestycje komunikacyjne w stolicy. Prace na Saskiej Kępie to kolejny etap przebudowy Trasy Łazienkowskiej. Dotychczas wyremontowane zostały: most Łazienkowski, estakady na węzłach z Wisłostradą i Wałem Miedzeszyńskim oraz wiadukt na Przyczółku Grochowskim. Po oddaniu do ruchu, pod koniec ub.r. – i na kilka miesięcy przed czasem – wiaduktów Trasy Łazienkowskiej przy Agrykoli, prace skupiają się obecnie na modernizacji odcinka trasy przebiegającego przez prawobrzeżną część Warszawy.

Podczas przebudowy wiaduktów Trasy Łazienkowskiej nad ulicami Bajońską i Paryską, główną drogą objazdową jest Trasa Siekierkowska.

Pierwszy z wiaduktów na Saskiej Kępie powinien być gotowy już latem, a drugi w przyszłym roku.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

(Od)budowa południowego wiaduktu Trasy Łazienkowskiej na ukończeniu

Miasto

(Od)budowa południowego wiaduktu Trasy Łazienkowskiej na ukończeniu

Mikołaj Kobryński 02 października 2023

Wiadukt Trasy Łazienkowskiej na Saskiej Kępie do rozbiórki

Miasto

Wiadukty Trasy Łazienkowskiej na Saskiej Kępie do przebudowy

Miasto

Przebudowa Trasy Łazienkowskiej: Zamknięcie ul. Myśliwieckiej

Drogi i autostrady

Przebudowa wiaduktów Trasy Łazienkowskiej – pierwsze prace

Drogi i autostrady

Przystanki na Trasie Łazienkowskiej mają być w pełni dostępne

Drogi i autostrady

Zobacz również:

(Od)budowa południowego wiaduktu Trasy Łazienkowskiej na ukończeniu

Miasto

(Od)budowa południowego wiaduktu Trasy Łazienkowskiej na ukończeniu

Mikołaj Kobryński 02 października 2023

Wiadukt Trasy Łazienkowskiej na Saskiej Kępie do rozbiórki

Miasto

Wiadukty Trasy Łazienkowskiej na Saskiej Kępie do przebudowy

Miasto

Przebudowa Trasy Łazienkowskiej: Zamknięcie ul. Myśliwieckiej

Drogi i autostrady

Przebudowa wiaduktów Trasy Łazienkowskiej – pierwsze prace

Drogi i autostrady

Przystanki na Trasie Łazienkowskiej mają być w pełni dostępne

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5