Rynek Infrastruktury
Łukasz Lendner, dyrektor GDDKiA w Warszawie uważa, że ekspresówkę uda się zbudować przed wakacjami i w lipcu mogliby z niej korzystać kierowcy. Firma Bilfinger Infrastructure mówi, że ten termin jest nierealny.
Według wykonawcy, droga może być ukończona jesienią tego roku. Warunkiem jest jednak przekazanie przez GDDKiA dokumentacji projektowej spornych obiektów. Rzecznik firmy, Mateusz Gdowski, wyjaśnia, że istnieje jeszcze 47 nierozwiązanych problemów z inwestorem.
Bilfinger Infrastructure twierdzi, że winę za wielomiesięczne opóźnienie ponosi GDDKiA. Wśród argumentów wymienia się błędy projektowe, długotrwałe przekazywanie gruntów pod inwestycję oraz złą współpracę z projektantem i nadzorcą budowy. Firma chce również, by inwestor zapłacił jej za roboty nieprzewidziane w kontrakcie.
Szef warszawskiego oddziału GDDKiA informuje, że roszczenia wykonawcy są analizowane, lecz nie ma powodów do przedłużania robót do jesieni. Dotyczy to również odcinka od obwodnicy do ulicy Marynarskiej i fragmentu drogi ekspresowej do ulicy Puławskiej, który buduje PORR Polska.