Rynek Infrastruktury
Następny etap prac związanych z zabezpieczeniem tunelu to wykonanie w jezdni Wisłostrady serii otworów kontrolnych. Mają one zostać rozmieszczone co około pięć metrów. Jeżeli zostaną zauważone luki o wysokości do 20 cm, zostaną wypełnione zaprawą cementową z dodatkiem środków chemicznych, a większe niewypełnione przestrzenie będą uzupełnione betonem.
Do awarii doszło podczas budowy stacji Powiśle II linii metra. Robotnicy pracujący siedem metrów pod tunelem Wisłostrady przy budowie połączenia dwóch wykopów stacji trafili na podziemny ciek. Wkrótce na teren budowy zaczęła wdzierać się pod dużym ciśnieniem mieszanina wody i piasku.
Aby zlikwidować problemy zdecydowano zalać zachodni wykop stacji do poziomu Wisły. Przeprowadzone niedługo potem badania wykazały, że pod tunelem Wisłostrady powstała pustka o długości około 60 m.
Od 12 września prowadzono prace przy wprowadzaniu specjalnej mieszanki do pustki pod tunelem. Do 28 września wtłoczono 2 tys. m3 mieszanki, a do poniedziałku miało to być 5 tys. m3. Budowa stacji metra Powiśle będzie wznowiona po zabezpieczeniu tunelu Wisłostrady.