Rynek Infrastruktury
Zarząd dzielnicy Ursynów sporządził stanowisko w sprawie drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec. Przekazano je pismem do GDDKiA 25 lutego tego roku. Zarząd postanowił wnieść uwagi do koncepcji trasy, którą przedstawiono na spotkaniu konsultacyjnym 12 lutego.
W stanowisku czytamy, że projekt drogi powinien uwzględnić połączenie drogowe między wiaduktem wykonanym w ramach budowy trasy S2 nad ulicą Hołubcową a rondem w ciągu ulicy Spornej planowanej w ramach drogi S7. Połączenie to umożliwi włączenie ruchu z dużego osiedla Krasnowola do sieci dróg ekspresowych.
Ponadto, projekt powinien uwzględniać połączenia drogowe w ciągu ulicy Spornej do ulicy Baletowej poprzez poprowadzenie drogi na zachód od miejsca połączenia gminy Raszyn i Lesznowoli do drogi powiatowej, jaką jest ulica Baletowa. Według zarządu dzielnicy pozwoli to skrócić drogę i czas przejazdu dla kierowców poruszających się ulicą Baletową.
Kolejna uwaga dotyczy lokalizacji Obwodu Utrzymania Drogowego, który zdaniem zarządu dzielnicy nie powinien znajdować się na terenie Ursynowa. Powinien on znajdować się w rejonie o znacznie mniejszym potencjale inwestycyjnym.
Za tym argumentem dzielnicy powinien przemawiać fakt, że ceny gruntów na terenie Ursynowa są dużo wyższe niż w innych rejonach przy projektowanej trasie S2 na północ. Rejon planowanego OUD posiada duży potencjał inwestycyjny i może jego lokalizacja znacznie utrudniać rozwój tego obszaru.
W stanowisku czytamy, że należałoby ponownie przeanalizować sprawę odwodnienia drogi S7 do rowów. Analizie powinien podlegać też spływ wód opadowych i roztopowych do odbiorników tych wód. Władze dzielnicy obawiają się, że zaproponowane przez autorów koncepcji rozwiązania spowodują podtopienia okolicznych terenów nawet podczas umiarkowanych opadów.
Zarząd dzielnicy wnioskuje też o przygotowanie projektu obsługi placu budowy drogi ekspresowej S7 w sposób najmniej uciążliwy dla mieszkańców. Już przy realizacji istniejącego odcinka trasy S2 wiele ulic Ursynowa zostało zdegradowanych. Dzielnica chce, by podpisano porozumienie w zakresie remontu dróg, które zostaną uszkodzone podczas realizacji inwestycji.
Na całym przebiegu drogi S7 na Ursynowie powinny, zgodnie z uwagami zarządu dzielnicy, powinny znaleźć się ekrany dźwiękochłonne. Urząd wnioskuje też o realizację bezkolizyjnego przejazdu ulicą Baletową posiadającą kategorię drogi powiatowej.
Uwagi do koncepcji programowej mogli składać również mieszkańcy Ursynowa, którzy mieli na to czas do 24 lutego. GDDKiA zajmie się analizą wniosków pod kątem technicznym, ekonomicznym i środowiskowym, a te uwagi, które będą zasadne, zostaną wprowadzone do rozwiązań projektowych.