Partner serwisu
Drogi i autostrady

Warszawa: Zamiast ekspresowego wylotu na Gdańsk, jedynie przebudowa DK-7

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
19-02-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mk / Gazeta Wyborcza/Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Warszawa: Zamiast ekspresowego wylotu na Gdańsk, jedynie przebudowa DK-7
fot. imelenchon
Na budowę wylotówki w ciągu trasy S7 Warszawa poczeka przynajmniej do 2017 roku. Brakuje pieniędzy, i to niemałych – chodzi o 3 mld zł. W zamian drogowcy proponują przebudowę DK-7 na odcinkach w Łomiankach i na Młocinach - pisze "Gazeta Wyborcza".

Na budowę planowanej trasy w kierunku Gdańska i Olsztyna brakuje kilku miliardów złotych, stąd decyzja GDDKiA o zmianie projektu, który został już przedstawiony władzom Warszawy i Łomianek. Niedawno rząd obiecał, że do końca dekady zostanie domknięta od południa i wschodu ekspresowa obwodnica Warszawy z nowym mostem na Wiśle. Inwestycja ma kosztować ok. 9 mld zł.

Powrót do inwestycji po 2017

Jednocześnie premier Donald Tusk zapowiedział przesunięcie w czasie budowy dwóch odcinków trasy ekspresowej S7 – na południe od stolicy do Grójca, a także na północ przez Bemowo, Chomiczówkę, Wólkę Węglową i między Łomiankami a Puszczą Kampinoską. Rząd planuje powrót do tych inwestycji po roku 2017.

 

Koszt północnej wylotówki jest ogromny – nawet 3 mld zł. W planach są dwa szerokie tunele niedaleko Fortu Bema i pod Chomiczówką. Trzeba też wykonać skomplikowane węzły drogowe m.in. z trasą S8 na Bemowie i trasą mostu Północnego. W dodatku drogowcy spodziewają się protestów, bo inwestycja ma prowadzić w sąsiedztwie dużych osiedli i Kampinoskiego Parku Narodowego, a budowy nie da się podzielić na etapy.

4 kładki w Łomiankach

Wobec tak skomplikowanej sytuacji GDDKiA postawiła na wariant zastępczy, który usprawniłby przejazd obecną wylotówką w stronę Gdańska przez ul. Pułkową na Młocinach (3 km) i ul. Kolejową w Łomiankach i Sadowej (6,7 km). Według słów Łukasza Lendnera, szefa warszawskiego oddziału GDDKiA, inwestycja pochłonęłaby kilkaset milionów złotych. W miejscu zlikwidowanych zebr powstałyby cztery kładki dla pieszych i rowerzystów nad ul. Kolejową: na wysokości ul. Przyłuskiego, między Wydmową a Majową, przy ul. Wiosennej i Sierakowskiej. W 2012 r. inwestor centrum handlowego Auchan zafundował bezkolizyjny węzeł przy wjeździe do Łomianek. Prawdopodobne, że kolejny powstałby zamiast obecnego skrzyżowania z ul. Wiślaną, gdzie działa sygnalizacja świetlna.

 


Większy widok mapy

Węzły na Młocinach

W sprawie zmian na ul. Pułkowej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad odpowiedział już stołeczny ratusz. – Odłożenie budowy wylotówki nowym śladem przyjmujemy z bólem serca. Rozumiemy jednak, że priorytetowe jest domknięcie obwodnicy Warszawy, dlatego ustaliliśmy niezbędne inwestycje dla ratowania obecnej trasy wylotowej przez Pułkową – powiedział dla "Gazety Wyborczej" Mieczysław Reksnis, szef miejskiego Biura Drogownictwa i Komunikacji.

 

Zmiany objęłyby odcinek między węzłem mostu Północnego, a ul. Dziwożony. W miejscu przejść dla pieszych ratusz proponuje budowę kładek. Zlikwidowane skręty w lewo na skrzyżowaniach z przecznicami ul. Pułkowej zastąpiłyby dwa bezkolizyjne węzły – jeden przy ul. Wóycickiego (to dojazd m.in. do Cmentarza Północnego), drugi między ul. Dzierżoniowską a Heroldów i Muzealną.
Ani miasto, ani GDDKiA nie podają jednak, kiedy przebudowa obecnej wylotówki na Gdańsk mogłaby się rozpocząć. Zdaniem dr. Andrzeja Brzezińskiego z Instytutu Dróg i Mostów Politechniki Warszawskiej przebudowa obecnej wylotówki może oznaczać, że planowana wcześniej nowa, równoległa trasa w nowym korytarzu nie powstanie.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

GDDKiA ma chętnych do budowy S7 Warszawa – Grójec

Drogi i autostrady

GDDKiA ma chętnych do budowy S7 Warszawa – Grójec

Edyta Wsół 27 października 2015

Przetarg na S7 Warszawa – Grójec ogłoszony

Drogi i autostrady

Przetarg na S7 Warszawa – Grójec ogłoszony

Edyta Wsół 21 września 2015

Warszawa: Łącznik S8 z trasą na Kraków otwarty

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

GDDKiA ma chętnych do budowy S7 Warszawa – Grójec

Drogi i autostrady

GDDKiA ma chętnych do budowy S7 Warszawa – Grójec

Edyta Wsół 27 października 2015

Przetarg na S7 Warszawa – Grójec ogłoszony

Drogi i autostrady

Przetarg na S7 Warszawa – Grójec ogłoszony

Edyta Wsół 21 września 2015

Warszawa: Łącznik S8 z trasą na Kraków otwarty

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5