Partner serwisu
Drogi i autostrady

Wielkopolska. Inwestor wybrał przebieg obwodnicy w ciągu DK-15

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Autor:

ep.

Data publikacji:
19-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
18-01-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI/GDDKiA

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Wielkopolska. Inwestor wybrał przebieg obwodnicy w ciągu DK-15
fot. GDDKIA
Wiadomo, który wariant obwodnicy Krotoszyna Zdun i Cieszkowa jest optymalny z punktu widzenia inwestora. Teraz musi zostać zaakceptowany decyzją środowiskową. Wniosek o jej wydanie wpłynął już do Urzędu Miasta i Gminy Krotoszyn.

Wariant preferowany przez GDDKiA ma 17,2 km długości. W wybranym przebiegu obwodnica zaczyna się na południe od miejscowości Guzowice na terenie województwa dolnośląskiego. Dalej poprowadzona jest w kierunku północnym. Na przecięciu z drogą powiatową 1414D zaprojektowane zostało skrzyżowanie umożliwiające zjazd z obwodnicy na drogę powiatową oraz na stary ślad drogi krajowej nr 15. Następnie obwodnica biegnie w kierunku północnym omijając od zachodniej strony miejscowości Cieszków oraz Zduny. W rejonie Zdun zostało zaprojektowane skrzyżowanie z drogą powiatową prowadzącą do Baszkowa. Jak wyjaśnia GDDKiA, skrzyżowanie zostało odsunięte na zachód od linii energetycznej wysokiego napięcia, aby zachować funkcjonowanie ulicy Przemysłowej oraz oczyszczalni ścieków przy drodze gminnej 772372P.

Fot. GDDKiA. Wariant preferowany oznaczony jest kolorem niebieskim
Na dalszym przebiegu obwodnica zmienia swój bieg w kierunku północno-zachodnim i na krótkim odcinku wchodzi w obszar Natura 2000, omija natomiast (po stronie zachodniej) tereny zabudowane Konarzewa, gdzie na przecięciu z drogą powiatową 5500P zaprojektowane zostało skrzyżowanie. Dalszy odcinek prowadzi wiaduktem nad linią kolejową nr 14 Łódź Kaliska – Tuplice i pomiędzy Krotoszynem a Lutogniewem – tu na przecięciu z DK-36 zaprojektowane zostało skrzyżowanie. Trasa mija od wschodu Wróżewy i od zachodu Bożacin, przecinając linię kolejową nr 281 Oleśnica – Chojnice, by włączyć się poprzez skrzyżowanie do istniejącej DK-15.

Jeśli ten przebieg zostanie zatwierdzony decyzją środowiskową, będzie mógł być ogłoszony przetarg na projekt i budowę trasy.

To już ostatnia obwodnica z planowanych do budowy na terenie woj. wielkopolskiego w ramach Programu budowy 100 obwodnic, dla której składany jest wiosek o wydanie decyzji środowiskowej. W sumie realizowanych będzie 8 zadań. Pięć jest już na etapie realizacji (mają umowy z wykonawcami). To obwodnice: Żodynia, Grzymiszewa, Gostynia, Strykowa i Koźmina Wielkopolskiego.

Na decyzję środowiskową czeka obwodnica Kalisza, a obwodnica Kamionnej ma już ten dokument. Przetarg na projekt i budowę ruszy po opracowaniu koncepcji programowej. Obwodnica Kamionnej, uzyskaliśmy DŚU. Po opracowaniu Koncepcji programowej, możliwe będzie ogłoszenie postępowania przetargowego na realizację inwestycji w systemie Projektuj i buduj.



Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5