Rynek Infrastruktury
Remont jest realizowany w systemie „projektuj i buduj”. Kluczowym zadaniem jest gruntowny remont 1,1-kilometrowego odcinka ulicy Przyjaźni wraz z torowiskiem, remont 92 m ulicy Wałbrzyskiej oraz remont pętli tramwajowej Klecina.
W ramach inwestycji powstaną przystanki wiedeńskie z podwyższoną jezdnią do poziomu peronu przystankowego, wyremontowane zostaną wloty ulicy poprzecznych, powstaną nowe chodniki, a stare zostaną wyremontowane.
Zaplanowano również budowę ciągu pieszo-rowerowego, przebudowę trakcji tramwajowej wraz z wymianą elementów oświetlania, budowę sieci MTKK, wykonanie odwodnienia jezdni i torowiska, a także wykonanie oznakowania poziomego i pionowego.
– Chcielibyśmy, aby wszystkie prace skończyły się jeszcze w tym roku – mówi Paweł Rychel, prezes Wrocławskich Inwestycji. Ulica Przyjaźni będzie jednokierunkowa. Koszt obecnego remontu to prawie 13 mln zł, a przebudowanie drogi do umożliwienia ruchu w dwóch kierunkach pochłonęłoby 70 mln zł. – Takich pieniędzy w mieście nie ma – oświadcza Mariusz Konecki, kierownik projektu.