Rynek Infrastruktury
Po wschodniej obwodnicy będzie można jechać z prędkością maksymalną 90 km na godzinę. Z kolei przed rondami w Łanach, na DK-94, obok Kamieńca Wrocławskiego, a także na skrzyżowaniu na wysokości Blizanowic funkcjonować będzie ograniczenie prędkości do 70 km na godzinę.
Na niemal całej trasie kierowcy będą jechać po jednej jezdni. Jednak urzędnicy z Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei zapewniają, że droga jest zaprojektowana w ten sposób, by możliwe było dobudowanie drugiej jezdni.
Nie wiadomo jeszcze, jakim numerem zostanie opatrzona obwodnica. – Kiedy otrzymamy pozwolenie na użytkowanie, skierujemy wniosek o nadanie numeru 372 do Ministerstwa Transportu – informuje Wiktor Lubieniecki, dyrektor transportu w dolnośląskim urzędzie marszałkowskim.
Odcinek z Siechnic do Łanów ma ponad 6,5 km długości, i składa się z estakad, mostów i nasypów. Jego budowa to koszt 215 mln zł. Jezdnia została podniesiona w celu uniknięcia wylewania rzeki na drogę.
Budowa odcinka rozpoczęła się od stworzenia mostu na Odrze. Ma on 286 m długości i jest na wykończeniu. W ten sposób tranzyt będzie mógł być poprowadzony nowym obiektem w miejsce wąskiego mostu w Oławie. Na budowie mostu zyskają też gminy położone na wschód od Wrocławia.