Partner serwisu
Drogi i autostrady

Zieliński: Trzeba wycofać się z obwodnicy Bargłowa Kościelnego. Suwałki są ważniejsze

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
18-02-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Zieliński: Trzeba wycofać się z obwodnicy Bargłowa Kościelnego. Suwałki są ważniejsze
fot. UG Bargłów Kościelny
W ostatnich dniach mieszkańcy Bargłowa Kościelnego w województwie podlaskim negatywnie wypowiadali się o planowanej budowie obwodnicy ich miejscowości, mówiąc że droga nie jest potrzebna, a pieniądze na jej wykonanie należałoby przeznaczyć na obwodnicę Suwałk. Poseł PiS Jarosław Zieliński napisał do premiera interpelację z pytaniem, czy możliwe jest wycofanie się z tej inwestycji.

W swojej interpelacji poseł przypomina, że w województwie podlaskim sieć dróg jest uboga, a wiele miast nie ma obwodnic, mimo, że ich budowę obiecywała przed wyborami Platforma Obywatelska. Zieliński przypomina, że najważniejsze powinno być obejście Augustowa i Suwałk ze względu na to, że prze te miasta przejeżdża coraz więcej samochodów ciężarowych.

Poseł wyraża rozczarowanie faktem, iż GDDKiA zamiast budować potrzebne drogi, inwestuje w obwodnicę Bargłowa Kościelnego, miejscowości zamieszkiwanej przez kilkaset osób, które w rzeczywistości nie chcą obwodnicy, która według nich jest zbędna.

„Mieszkańcy Bargłowa Kościelnego sprzeciwiają się planom i decyzjom GDDKiA, która motywuje potrzebę budowy obwodnicy względami bezpieczeństwa oraz przyszłym wzrostem natężenia ruchu tranzytowego na trasie drogi DK-61. Mieszkańcy obalają te argumenty twierdzeniem, że odcinek drogi, który przebiega przez Bargłów Kościelny jest jednym z najbezpieczniejszych, co potwierdzają statystyki” – argumentuje poseł w interpelacji.

Na budowę obwodnicy Bargłowa Kościelnego przeznaczono około 300 mln zł, co według Zielińskiego świadczy o błędnym rozpoznaniu potrzeb inwestycyjnych w zakresie budowy dróg oraz „chaosie decyzyjnym”. Co więcej, budowa obwodnicy jest sprzeczna z interesem mieszkańców wsi, którzy potwierdzają, że inwestycja utrudni im wykonywanie prac polowych i prowadzenie swoich gospodarstw rolnych.

 


Większy widok mapy

W pismach do ministra transportu oraz GDDKiA mieszkańcy Bargłowa zaznaczali, że chcą wstrzymania prac nad obwodnicą, gdyż jej budowa będzie marnotrawieniem publicznych pieniędzy. Z kolei bardziej uzasadniona jest budowa obwodnicy Augustowa i Suwałk, które od dawna czekają na swoje obejścia. Niedawno ruszyła budowa obwodnicy Augustowa, jednak Suwałki zostały pominięte w drogowych planach Ministerstwa Transportu.

„Przykład Bargłowa Kościelnego pokazuje, że inwestycje drogowe w Polsce są realizowane w sposób chaotyczny i nie zawsze uwzględniają rzeczywiste uwarunkowania. Nie istnieją żadne argumenty, dla których obwodnica Bargłowa Kościelnego mogłaby zostać uznana za inwestycję pilniejszą od obwodnic Augustowa czy Suwałk, przez które przetacza się większość ruchu tranzytowego z krajów nadbałtyckich do Polski i Europy Zachodniej” – stwierdza Jarosław Zieliński.

Poseł PiS twierdzi, że właśnie te dwie obwodnice powinny powstać w pierwszej kolejności, za czym przemawiają zarówno potrzeby społeczne, jak i uwarunkowania całego transportu międzynarodowego. Wobec tego Zieliński żąda wyjaśnienia, czym kierowano się przy podejmowaniu decyzji o budowie obwodnicy Bargłowa Kościelnego, czy istnieje możliwość rezygnacji z tej inwestycji oraz przesunięcia środków na budowę obwodnicy Suwałk.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Drogi i autostrady

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Edyta Wsół 17 października 2014

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Drogi i autostrady

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Rynek Infrastruktury 15 września 2014

Budowa obwodnicy Inowrocławia: Oferta konsorcjum Mirbudu najkorzystniejsza

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Drogi i autostrady

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Edyta Wsół 17 października 2014

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Drogi i autostrady

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Rynek Infrastruktury 15 września 2014

Budowa obwodnicy Inowrocławia: Oferta konsorcjum Mirbudu najkorzystniejsza

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5