Partner serwisu
Drogi i autostrady

Zima nie przeszkadza w budowie mostu w Kamieniu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
24-01-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Zima nie przeszkadza w budowie mostu w Kamieniu
fot. Gotowski
Prace przy moście przez Wisłę w Kamieniu wciąż trwają. Wkrótce rozpocznie się nasuwanie stalowej konstrukcji obiektu. Precyzyjne prace inżynierskie potrwają cztery miesiące i latem brzegi Wisły będą już spięte.

Paweł Pietraszak, dyrektor ds. realizacji kontraktów w firmie Gotowski wyjaśnia, że nasuwanie pierwszych części mostu w Kamieniu na wybudowane w ubiegłym roku filary rozpoczną się za dwa tygodnie. Cały proces został podzielony na kilka etapów.

Odcinki pomostu były wcześniej spawane w większą całość przy przyczółkach. Wymiary elementów do nasuwania ograniczają długość nasypów przy przyczółkach, kolejne ograniczenie to odległości między poszczególnymi podporami.

Wykonawca może nasuwać elementy, które od razu oprą się o kolejną podporę lub zawisną w odległości nie dłuższej niż 50 m od miejsca, z którego będą nasuwane. – Od strony Kamienia przygotowaliśmy do nasunięcia konstrukcję o długości około 190 m – informuje Pietraszak.

W pierwszym etapie wysunięte zostanie ponad 160 m. Z kolei od strony Solca przygotowano 150-metrową konstrukcję, z czego w pierwszym etapie zostanie wysunięte 47 m. – Nasuwanie to proces wymagający dużej precyzji i sporo czasu. W ciągu godziny posuwamy się do 4 m – wyjaśnia dyrektor.

 


Większy widok mapy

Cała operacja jest podzielona na powtarzające się etapy. Gdy zostaną nasunięte przygotowane konstrukcje, na przyczółkach ponownie pojawią się pracownicy, którzy zespawają kolejne konstrukcje nadające się do nasunięcia. Zakończenie prac związanych z nasuwaniem płyty pomostu nastąpi prawdopodobnie na przełomie maja i czerwca.

Poza spięciem brzegów Wisły, wykonawca mostu będzie miał do zrealizowania jeszcze wiele innych prac związanych między innymi z wykonaniem żelbetowej płyty współpracującej z nasuniętą konstrukcją stalową. Następnie powstanie jezdnia o szerokości 7 m, ścieżka rowerowa o szerokości 3 m oraz chodnik o szerokości 1,5 m. Obiekt zostanie zabezpieczony przed korozją.

Budowa ponad kilometrowego mostu między Kamieniem na Lubelszczyźnie i Solcem nad Wisłą na Mazowszu stanowi jedną z największych inwestycji realizowanych przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie.

Obiekt powstanie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 747, która będzie stanowić wygodne połączenie między Lublinem, Radomiem i Kielcami. Zgodnie z umową inwestycja zakończy się do grudnia tego roku. Wartość tego kontraktu to 209 mln zł.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5