Partner serwisu
Drogi i autostrady

Żmijan: Dobra kondycja gospodarki może pomóc w budowie obwodnic

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
23-01-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Żmijan: Dobra kondycja gospodarki może pomóc w budowie obwodnic
fot. GDDKiA
Rządowe plany dotyczące obwodnic, jakie zawarto w Strategii Rozwoju Transportu są nadzieją dla miast czekających od dawna na swoje obejścia. Jest to druga propozycja ze strony państwa dotycząca budowy obejść licznych miejscowości. Pierwsza dotyczy ich realizacji przez władze województw. Według posła Stanisława Żmijana, powodzenie tego pomysłu będzie zależeć od wysokości funduszy unijnych, jakie trafią do regionów.

– Wszystkie możliwości będą rozbijały się o zakres finansowy – uważa Stanisław Żmijan. Według posła, Polska nie miałaby problemów z realizacją programu budowy dróg jeżeli Unia Europejska pozostawiłaby wysokość środków na takim poziomie, jaki mamy obecnie.

Możliwość przejęcia  przez województwa od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zadania budowy obwodnic zależeć będzie według posła od funduszy strukturalnych, jakie trafią do regionów. – Przecież same budżety regonów i ich wielkość będą zależeć od kondycji całej gospodarki. Ważne jest, jakimi środkami będziemy dysponować – mówi portalowi „rynekinfrastruktury.pl” Żmijan.

Wiceprzewodniczący sejmowej komisji infrastruktury uważa, że jeżeli fundusz spójności na lata 2014-2020 był taki sam jak na lata 2007-2013, budowa obwodnic nie byłaby tak zagrożona. Obecnie, według Żmijana, istnieje realna groźba rezygnacji z kontynuowania programu budowy dróg krajowych.

Żmijan w rozmowie z portalem „rynekinfrastruktury.pl” przypomina o innym pomyśle na rozwiązanie problemu obwodnic. Ma nim być przeniesienie ciężaru transportu na drogi kolejowe. Podobną opinię wyraził Dariusz Szwed z partii Zieloni 2004. Stwierdził on, że kolej jest bezpieczniejszym środkiem transportu, może sprawić, że drogi się odkorkują od ruchu ciężarowego.

 

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5