Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Badanie FedEx: 85% MŚP z regionu Azji i Pacyfiku spodziewa się rosnącej wymiany handlowej z Europą

Dalej Wstecz
Autor:

FedEx

Data publikacji:
07-12-2025
Ostatnia modyfikacja:
17-11-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. FedEx

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Badanie FedEx: 85% MŚP z regionu Azji i Pacyfiku spodziewa się rosnącej wymiany handlowej z Europą
fot. FedEx
Federal Express Corporation, największa na świecie firma zajmująca się transportem ekspresowym, opublikowała wnioski z najnowszego badania trendów w handlu pomiędzy Europą o regionem Azji i Pacyfiku (APAC), wskazując najważniejsze czynniki sprzyjające i blokujące rozwój handlu transgranicznego.

Ankietę przeprowadzono we wrześniu br. na grupie 1,2 tys. małych i średnich firm z dziewięciu europejskich krajów oraz MŚP działających na 13 rynkach Azji i Pacyfiku. Projekt analizuje nastroje biznesowe, gotowość i wyzwania związane z ekspansją zagraniczną - zarówno w przypadku firm z regionu Azji i Pacyfiku wchodzących na rynek europejski, jak i europejskich przedsiębiorstw prowadzących handel międzynarodowy i poszukujących możliwości rozwoju w Azji i Pacyfiku.
  • Europa pozostaje najważniejszym partnerem handlowym dla polskich MŚP zaangażowanych w handel międzynarodowy – dziewięć na dziesięć eksportujących firm (93%) utrzymuje relacje biznesowe w obrębie kontynentu.
  • Znaczna część polskich MŚP objętych badaniem prowadzi handel z rynkami spoza Europy, w tym ze Stanami Zjednoczonymi (50%) oraz regionem Azji i Pacyfiku (24%).
  • Polskie MŚP prowadzące handel międzynarodowy deklarują, że 5% ich klientów pochodzi z regionu Azji i Pacyfiku. Wynik ten plasuje Polskę przed MŚP z Niemiec (4,4%), Wielkiej Brytanii (4,3%) i Hiszpanii (3,6%), ale za Włochami (5,7%), Francją (7%), Niderlandami (7,6%), Belgią (8,5%) oraz Turcją (12%).
  • 84% polskich MŚP handlujących z krajami Azji i Pacyfiku przewiduje, że w 2026 roku ich bilans handlowy będzie się przesuwał w stronę eksportu lub pozostanie na dotychczasowym poziomie.
  • W perspektywie roku 2026, Chiny (62%) postrzegane są jako rynek Azji i Pacyfiku oferujący polskim MŚP najlepsze możliwości rozwoju. Na kolejnych miejscach wymieniane są Indie (35%) i Japonia (25%).
  • Polscy respondenci wskazują, że kluczowymi czynnikami wspierającymi rozwój handlu z regionem Azji i Pacyfiku są: efektywna kosztowo logistyka, dostępność narzędzi cyfrowych oraz specjalistyczna wiedza w zakresie odpraw celnych.

Możliwości i wyzwania związane z ekspansją w regionie Azji i Pacyfiku

Pomimo entuzjazmu wobec ekspansji zagranicznej, wciąż widoczne są istotne wyzwania. Główne obawy stanowią zmiany regulacyjne, skomplikowane procedury celne oraz niestabilność światowych rynków - 86% firm z regionu Azji i Pacyfiku i 78% europejskich MŚP przyznaje, że czynniki te wpływają na ich możliwości prowadzenia działalności.

– Jako zaufany partner logistyczny oferujemy naszym klientom nie tylko dostęp do globalnej sieci lotniczej, skutecznie docierającej do ponad 220 rynków na świecie. Równie istotne są nasze możliwości i samo wsparcie z zakresu poruszania się po różnorodnych systemach celnych i podatkowych, zaawansowane narzędzia cyfrowe usprawniające obsługę klientów e-sklepów czy szeroki wachlarz dostępnych opcji usług transportowych. Dzięki temu, możemy skutecznie wspierać europejskie firmy w międzynarodowym rozwoju na rynkach z największym potencjałem – mówi Mariusz Mik, Vice President Ground Operations Nordics, Eastern Europe, FedEx.

Aby jeszcze lepiej wspierać rozwój biznesów swoich klientów, FedEx w ubiegłym miesiącu wzmocnił swoją globalną sieć transportową, dodając pięć nowych połączeń lotniczych tygodniowo łączących Azję i Europę. Ponadto, firma usprawniła połączenie pomiędzy Wietnamem, a Europą, skracając czasy dostaw na tym kierunku o jeden dzień roboczy. Po tych zmianach, FedEx utrzymują 26 regularnych lotów w tygodniu, zapewniając sprawny transport przesyłek z Europy do najważniejszych ośrodków Azji i Pacyfiku w zaledwie 48 godzin. W samym tym regionie z kolei, przedsiębiorcy mają z kolei do dyspozycji rozbudowaną sieć transportową z czterema centrami logistycznymi obsługującymi 44 kraje i terytoria dzięki wsparciu ponad 28 tys. pracowników.

Innowacje cyfrowe i wiedza ekspercka w handlu kluczem do rozwoju wymiany transgranicznej

Planując zagraniczną ekspansję, 30% firm z regionu APAC i 41% przedsiębiorstw europejskich wskazuje na potrzebę innowacyjnych narzędzi cyfrowych, które zwiększą przejrzystość łańcucha dostaw, usprawnią wysyłki i skrócą czas doręczeń. Jednocześnie 27% firm z APAC i 41% europejskich MŚP poszukuje większego wsparcia w zakresie obsługi celnej, aby sprawniej poruszać się w zmieniających się przepisach, unikać opóźnień i skutecznie zarządzać kosztami.

FedEx wychodzi naprzeciw zmieniającym się potrzebom klientów, poszerzając ofertę inteligentnych rozwiązań cyfrowych oraz specjalistycznego wsparcia w handlu międzynarodowym - wszystko po to, by uprościć handel transgraniczny.

O badaniu

Badanie online zostało przeprowadzone przez firmę Mortar Research we wrześniu 2025 r. na dziewięciu rynkach europejskich: w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Turcji, Niderlandach, Polsce, Włoszech, Belgii i Niemczech; oraz przez Milieu Insights na trzynastu rynkach regionu Azji i Pacyfiku, obejmujących Australię, Nową Zelandię, Chiny, Hongkong (SAR), Indonezję, Japonię, Malezję, Filipiny, Singapur, Koreę Południową, Tajwan, Tajlandię i Wietnam. W badaniu wzięło udział 1 206 europejskich MŚP prowadzących handel międzynarodowy oraz 850 firm z regionu Azji i Pacyfiku aktywnie handlujących z Europą.

Pełną treść reportu można pobrać tutaj.

Więcej na temat wkładu FedEx w rozwój globalnego handlu można przeczytać tutaj.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rekordowy Black Weeks dla DHL

Intermodal i logistyka

Rekordowy Black Weeks dla DHL

inf. pras. DHL Express 06 grudnia 2025

Polskie drogi bez wypadków. Czego potrzebują Polacy, aby czuć się bezpiecznie?

Drogi i autostrady

Nowe priorytety konsumentów w dostawach e-commerce

Intermodal i logistyka

Nowe priorytety konsumentów w dostawach e-commerce

SwipBox Polska 11 listopada 2025

Umowa handlowa UE – USA: niepełne rozstrzygnięcie

Intermodal i logistyka

Umowa handlowa UE – USA: niepełne rozstrzygnięcie

DSV – Global Transport and Logistics 28 września 2025

Grupa InPost wzmacnia swoją obecność na Półwyspie Iberyjskim

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Rekordowy Black Weeks dla DHL

Intermodal i logistyka

Rekordowy Black Weeks dla DHL

inf. pras. DHL Express 06 grudnia 2025

Polskie drogi bez wypadków. Czego potrzebują Polacy, aby czuć się bezpiecznie?

Drogi i autostrady

Nowe priorytety konsumentów w dostawach e-commerce

Intermodal i logistyka

Nowe priorytety konsumentów w dostawach e-commerce

SwipBox Polska 11 listopada 2025

Umowa handlowa UE – USA: niepełne rozstrzygnięcie

Intermodal i logistyka

Umowa handlowa UE – USA: niepełne rozstrzygnięcie

DSV – Global Transport and Logistics 28 września 2025

Grupa InPost wzmacnia swoją obecność na Półwyspie Iberyjskim

Intermodal i logistyka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij