Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Bagaż coraz lepiej obsługiwany na Lotnisku Chopina

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
14-01-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Lotnisko Chopina

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Bagaż coraz lepiej obsługiwany na Lotnisku Chopina
fot. D. Kłosiński, Lotnisko Chopina
Co najmniej o połowę skrócił się średni czas dostarczania bagażu na Lotnisku Chopina w ciągu 2012 r. To m.in. efekt udziału lotniska w międzynarodowym programie Baggage Improvement Programme (BIP).

 

Baggage Improvement Programme to projekt Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych (IATA), do którego Lotnisko Chopina zostało zaproszone na początku ub. roku jako jedyne w Polsce i jedno z pięciu w Europie Środkowo-Wschodniej.

 

W ramach realizacji programu powołany został zespół, składający się z przedstawicieli wszystkich podmiotów zaangażowanych w proces obsługi bagażu: agentów obsługi naziemnej, służb operacyjnych lotniska oraz służb państwowych. Stała współpraca, wymiana informacji i wspólne rozwiązywanie problemów pozwoliły na wypracowanie i wdrożenie rozwiązań, które, choć wydają się z pozoru drobne, to jednak pozwoliły osiągnąć średni tygodniowy czas dostarczenia pierwszego bagażu na poziomie około 20 min.

 

- Cotygodniowe spotkania osób bezpośrednio zaangażowanych w proces obsługi bagażu dają doskonałe rezultaty – mówi Tomasz Prokopiuk, kierownik Zespołu ds. Technologii i Jakości Obsługi Pasażerów, koordynujący prace zespołu BIP. – Bez zbędnej zwłoki jesteśmy w stanie reagować na sytuację i znajdywać najbardziej skuteczne rozwiązania, które potem wdrażamy. To daje wymierne wyniki odczuwalne przez pasażerów – dodaje.

 

Usprawnienie przepływu informacji i nowatorskie rozwiązania logistyczne pozwalają na uzyskanie dobrych wyników pomimo faktu, że w naszej szerokości geograficznej zima potrafi skutecznie utrudnić życie pracy agentów obsługi naziemnej przewożących bagaż z samolotów do sortowni. Udostępnienie agentom przestrzeni dla wózków bagażowych w bezpośrednim sąsiedztwie sortowni, czy zmiana organizacji pracy w sortowni – to przykłady kilku zmian wynikających z nowej formuły koordynacji. Inne rozwiązania to m.in. wprowadzenie na wyświetlacze systemu informacji pasażerskiej szczegółowej informacji o agencie handlingowym obsługującym rejs i przewidywanym czasie dostarczenia bagażu.

 

Zmienione zostały również procedury obowiązujące przy nadawaniu bagażu przed odlotem z portu. Agenci zobowiązani zostali do częstszego korzystania z kuwet bagażowych oraz płaskiego układania bagażu na taśmociągu podającym, usprawniono również proces informowania o bagażu zatrzymanym do dodatkowej kontroli.

 

- Takie działania pozwalają nam znacząco zmniejszyć udział źle obsłużonego bagażu. Zależy nam na tym, żeby żaden z pasażerów podróżujących z/do Warszawy nie miał problemów ze swoim bagażem – zapewnia Tomasz Prokopiuk.

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Poznań: Rekordowy maj i ponad 241 tys. pasażerów. Popyt na loty do stolicy

Intermodal i logistyka

Poznań: Rekordowy maj i ponad 241 tys. pasażerów. Popyt na loty do stolicy

Rafał Dybiński 16 czerwca 2023

PLAY przyleci na Lotnisko Chopina

Intermodal i logistyka

PLAY przyleci na Lotnisko Chopina

Mateusz Kieruzal 04 grudnia 2022

PLL LOT i Lotnisko Chopina: Tak się szkoli psy terapeutyczne

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Poznań: Rekordowy maj i ponad 241 tys. pasażerów. Popyt na loty do stolicy

Intermodal i logistyka

Poznań: Rekordowy maj i ponad 241 tys. pasażerów. Popyt na loty do stolicy

Rafał Dybiński 16 czerwca 2023

PLAY przyleci na Lotnisko Chopina

Intermodal i logistyka

PLAY przyleci na Lotnisko Chopina

Mateusz Kieruzal 04 grudnia 2022

PLL LOT i Lotnisko Chopina: Tak się szkoli psy terapeutyczne

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5