Partner serwisu
Intermodal i logistyka

BCT: Analizy nawigacyjne korzystne dla rozwoju terminala

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
30-08-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
BCT: Analizy nawigacyjne korzystne dla rozwoju terminala
fot. T. Urbaniak, Zarząd Morskiego Portu Gdynia
Do Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Gdyni niedługo będą mogły zawijać większe kontenerowce. - Potwierdza to przeprowadzona przez Akademię Morską w Gdyni analiza nawigacyjna badająca warunki nawigacyjne panujące w porcie oraz możliwości poruszania się w nim dużych jednostek - wyjaśnia Dagmara Łuczka, rzeczniczka BCT. Terminal jest coraz bliżej uzyskania warunków do wpływania statków Aliansu G6.

Obecnie do gdyńskiego portu mogą zawijać jednostki o długości ponad 300m i pojemności przekraczającej 8000 TEU. Takie też statki mogą zostać obsłużone przez Bałtycki Terminal Kontenerowy.

 

Władze portu w Gdyni zabiegają o pozyskanie dodatkowych terenów od Stoczni Marynarki Wojennej, by móc zwiększyć ramię jednej z portowych obrotnic, dzięki czemu większe jednostki mogłyby wpływać także do Bałtyckiego Terminala Kontenerowego.

 

- Obecna głębokość kanału portowego w Gdyni wynosi 13,5m, co pozwala na obsługę jednostek o zanurzeniu do 12,7m. Przeprowadzenie dalszych inwestycji takich jak m.in. powiększenie obrotnicy i pogłębienie kanału portowego do 15,5 metra pozwoli na obsługę jeszcze większych jednostek nawet do 400 m długości – mówi D. Łuczka.

 

G6 zrzesza sześciu operatorów: APL, Hyundai Merchant Marine i MOL (działających jako New World) oraz Hapag-Lloyd, NYK Line i OOCL (z Grand Alliance). Razem zajmują drugą, po Maersk Line, pozycję na świecie. Dla BCT pozyskanie dodatkowych regularnych serwisów to znaczna zwiększenie obrotów. Już dziś część armatorów G6 korzysta z usług BCT. Są to Do BCT pływają kontenerowce OOCL i APL, a do GCT (drugi terminal kontenerowy w gdyńskim porcie) Hapag-Lloyd i NYK.

 

Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni w pierwszym półroczu 2012 r. przeładował 204 660 TEU - o 17,4% więcej niż w analogicznym okresie 2011 roku.

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Gdynia nie daje się zatopić. Wzrosty przeładunków w tym roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Gdynia nie daje się zatopić. Wzrosty przeładunków w tym roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5